Reguli de joc – Das große Polizeispiel Noris

                        Marele joc de politie

xs

Pentru 2-4 jucatori de 5-99 ani.

Materiale de joc:

  • o plansa de joc
  • 4 figurine
  • 4 zaruri
  • 27 de jetoane cu situatii
  • 12 cipuri cu semnul exclamarii
  • reguli de joc

x1

Scopul jocului: Politistii trebuie sa rezolve zilnic multe situatii problematice. Nu e atat de simplu, pentru ca orasul e mare! Ajutati-i ca totul sa functioneze fara incidente si ca oamenii orasului sa traiasca linistiti.

xs1

Pregatirea pentru joc:

Puneti plansa de joc pe masa.Fiecare jucator isi va alege o figurina si o va pune in fata statiei de politie, pe mijlocul plansei de joc. Daca joaca doar doi sau trei jucatori, figurinele ramase se pun in cutie. Sortati apoi jetoanele cu situatii, dupa culorile de pe marginea lor, asa incat sa ramana in joc jetoanele cu culorile figurinelor alese de jucatori. Cele ramase in plus vor merge tot in cutie, alaturi de figurina/fingurinele nefolosita/nefolosite. Amestecati apoi jetoanele ramase si puneti-le intr-un teanc, cu fata in jos. Intoarceti 4 jetoane cu situatii si puneti apoi cate un cip cu semnul exclamarii pe spatiile de pe plansa de joc, care au aceleasi motive de pe jetoanele intoarse (daca unul din jetoanele cu situatii tocmai intoarse are o rama colorata, se va pune un cip pe plansa de joc pe spatiul cu simbolul respectiv, cu fundalul de culoarea respectiva). Cele 8 cipuri ramase nefolosite se vor lasa langa plansa de joc. Pregatiti zarurile. Sa inceapa jocul!

x2

Cum decurge jocul? Jucati impreuna si incercati sa rezolvati cat mai multe situatii. Jocul are mai multe runde. In fiecare runda se vor urma acesti pasi:

  1. Dati cu zarul si impartiti zarurile.
  2. Mutati figurinele.
  3. Intoarceti noi jetoane cu situatii cu probleme.

Dupa aceea, va urma o alta runda.

  1. Dati cu zarul si impartiti zarurile.

Unul dintre jucatori va arunca zarurile. Apoi trebuie sa impartiti zarurile in asa fel, incat fiecarui jucator sa ii revina un zar. Daca jucati in doi sau in trei, vor ramane doua zaruri sau un zar in plus. Trebuie sa analizati si sa vorbiti intre voi cine ce zar e bine sa primeasca. De multe ori este mai bine sa lasi altor jucatori zarurile cu valoare mai mare!

      2. Mutati figurinele.

Cel mai mic jucator incepe si apoi se va juca in sensul acelor de ceasornic, fiecare jucator mutand figurina lui atatea spatii, cate indica zarul alocat lui.

Tineti cont de urmatoarele lucruri:

-jucatorii se muta din loc in loc si au voie sa mearga mai putine spatii decat le indica zarurile.

-daca un jucator primeste zarul de culoarea figurinei lui, are voie sa mearga de doua ori mai multe spatii, decat arata zarul. De exemplu, daca jucatorul rosul primeste zarul rosu, iar acesta arata 6, jucatorul are voie sa mearga 6 spatii si inca o data 6, in total 12 spatii!

-statia de politie de pe mijlocul plansei este tot un spatiu de joc. Din acest spatiu de joc, ai  voie sa merge in orice directie.

x3

IMPORTANT!

Daca in mutarea figurinei tale, ajungi in final pe un spatiu pe care se afla un cip cu semnul exclamarii, ai voie sa ajuti politia. Ura! Indeparteaza cipul de pe spatiul de joc respectiv si pune-l langa celelalte, de langa plansa de joc. Dupa aceea, e la rand jucatorul urmator, in sensul acelor de ceas.Jocul continua in felul acesta, pana cand toti jucatorii si-au mutat figurinele.

SITUATII DEOSEBITE

Jetoanele cu rama colorata sunt speciale. Pe acelea le pot rezolva doar jucatorii care au figurinele de culoarea respectiva.Asadar, cine ajunge pe un spatiu colorat, pe se afla un cip cu semnul exclamarii, dar figurina lui e de alta culoare, va trebui sa lase cipul acolo, nu-l va putea indeparta!

x4

3. Intoarceti noi jetoane cu situatii cu probleme.

Acum luati din teanc atatea jetoane, dupa cati jucatori sunt in joc:

  • 2 jucatori= 2 jetoane
  • 3 jucatori= 3 jetoane
  • 4 jucatori= 4 jetoane

Puneti apoi cate un cip cu semnul exclamarii pe spatiile de pe plansa de joc care au aceleasi motive ( daca unul din jetoane are rama colorata, se va pune cipul pe spatiul colorat cu situatia respectiva de pe plansa). Restul jetoanelor se vor pune in cutie. Apoi incepeti o noua runda, care se va derula ca pana acum, cu pasul 1, descris mai sus.

Sfarsitul jocului:

Jocul se poate incheia in doua feluri:

-Daca s-a terminat teancul cu jetoane cu situatii si nu mai sunt cipuri cu semnul exclamarii pe plansa de joc, inseamna ca ati castigat cu totii, felicitari!

-Daca, la un moment dat, trebuie sa puneti pe plansa un cip cu semnul exclamarii si nu mai sunt cipuri disponibile, atunci ati pierdut cu totii! Pacat, v-au depasit problemele! Dar veti incerca sa le rezolvati, intr-un nou joc, nu-i asa?

Varianta de joc:

Daca vreti ca jocul sa fie un pic mai greu, eliminati din joc cateva din cipurile cu semnul exclamarii si puneti-le in cutie.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri! ❤

 

 

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s