Reguli de joc -Die Ritter von der Haselnuss Gold Sieber Spiele

rvh1

Cavalerii de alună

  • 3 -4 jucători
  • de la 6 ani
  • 20 -30 minute

Uite! Hoții Max Jderul, Friț Vulpoiul și Leo Linxul stau la pândă. Ce se va întâmpla oare cu micile veverițe care adună alune? Ei bine, ele nu se dau bătute. Curajoase, și-au confecționat armuri din fructele pădurii și s-au adunat toate sub numele de Cavalerii de alună, pentru a le ține piept hoților. Dar trebuie să fie foarteprudente și atente, pentru că hoții se ascund după aluni.

dfh2

Conținut:

  • 1 planșă de joc
  • 4 pioni (veverițele cavaleri)
  • 1 zar
  • 56 cărți (24 hoți și 32 alune)
  • 4 marcatori

Ideea jocului: Planșa reprezintă o pădure cu un traseu pentru veverițe. Pe fiecare din cele 8 câmpuri există câte un arbust de alun pe care vor fi așezate cărțile și unde este posibil să găsești alune. În colțul stânga-sus și în colțul dreapta-jos există 2 castele-ascunzătoare: când un jucător își depune aici alunele adunate el poate înainta cu marcatorul.

Scopul jocului: Să fii primul care ajunge cu marcatorul la scutul de pe bara de scor marcată pe marginea planșei.

Pregătirea jocului:

  • Cărțile se amestecă bine și se așază câte 7 pe fiecare alun, cu fața în jos.
  • Fiecare jucător își alege un pion veveriță și marcatorul de aceeași culoare. Toți marcatorii se așază pe spațiul cu săgeată de pe bara de scor. Cavalerii veveriță se așază pe câte un câmp al traseului, la alegere. La începutul jocului NU este permis să fie mai mulți cavaleri pe același câmp.
  • Cel mai tânăr jucător începe jocul, apoi jocul continuă în sensul acelor de ceasornic.

dvh3

Desfășurarea jocului: Jucătorul la rând aruncă zarul și își mută cavalerul atâtea câmpuri cât indică zarul. Se poate deplasa în orice direcție însă NU este permis să mute înainte și înapoi pe aceleași două câmpuri. Pe același câmp se pot afla în același timp mai mulți cavaleri. Când un cavaler a ajuns pe un câmp, el va ridica cea mai de sus carte din teancul aflat în alun și se va uita la ea, în secret.

Pe cartea respectivă poate fi una din două:

  1. Alună: jucătorul ia cartea și o așază în fața lui. Mai târziu*, va putea primi puncte pentru alunele adunate. Cu cât mai multe alune depozitate în castel, cu atât mai multe puncte câștigate.
  2. Hoț:uită-te bine la carte și apoi așaz-o înapoi în teanc. Mai târziu, dacă ai memorat hoțul descoperit poți câștiga puncte.Când pe parcursuljocului un altcavaler ajunge pe acel câmp și ridică acea carte ceilalți jucători pot câștiga puncte în felul următor: ei trebuie să strige numele hoțului văzut anterior: Max Jderul, Friț Vulpoiul sau Leo Linxul. Au dreptul să facă strigarea atâta vreme cât tura jucătorului nu s-a terminat, adică înainte ca următorul jucător să arunce cu zarul. Există 2 variante:

🙂  Strigare corectă: dacă jucătorul a rostit numele hoțului, are dreptul să înainteze cu marcatorul două spații înainte pe bara de scor. Dacă mai mulți jucători au strigat corect numele hoțului, doar primul dintre ei are dreptul să mute marcatorul. Jucătorul care a tras cartea pierde toate alunele pe care le are în față. Cărțile-alună sunt scoase din joc. Dacă jucătorul nu are în față nicio alună, atunci este norocos!

😦 Strigare greșită SAU pe carte se află o alună: jucătorul care a făcut strigarea își mută marcatorul două spații înapoi (chiar dacă se află pe câmpul-săgeată) sau până pe ultimul spațiu pe bara de scor. Dacă mai mulți jucători au strigat greșit, doar primul dintre ei este penalizat. Odată ce a fost făcută o strigare hoțul este îndepărtat, respectiva carte este scoasă definitiv din joc. Dacă nimeni nu face nicio strigare, atunci cartea revine în teancul din alun.

* Când un jucător a adunat în fața lui alune se poate duce în oricare dintre castelele-ascunzătoare pentru a le depozita în siguranță. Firește, poate ajunge la castel doar cu o aruncare de zar exactă. Primește puncte (care înseamnă spații de înaintare pe bara de scor) după cum urmează:

  • 1alună          1spațiu
  • 2alune          3 spații
  • 3alune          6 spații
  • 4 alune       10 spații

Mai mult de patru alune nu aduc nimic în plus. Toate cărțile-alună depozitate în ascunzătorile-castel ies definitv din joc.

Dacă un cavaler ajunge pe un câmp pe care nu mai există cărți în teanc, atunci tura lui se termină. Este rândul următorului jucător.

Sfârșitul jocului: jocul încetează în oricare dintre situațiile:

  • Când la sfârșitul turei unui jucător pe două câmpuri nu mai există teanc de cărți. Câștigă jucătorul care se află cel mai aproape de scutul aflat pe bara de scor. Dacă pe acest spațiu există mai mulți jucători, atunci există mai mulți câștigători. Alunele rămase în fața jucătorilor nu au nicio valoare și nu pot fi convertite în punte.
  • Când un jucător a ajuns sau a depășit scutul (mai rar). Acest jucător este câștigătorul.

Puțină tactică:

-Un cavaler de alună trebuie să fie mereu foarte atent!

-Străduiește-te să ții minte câmpurile pe care un jucător a descoperit un hoț (au pus cartea înapoi în teanc) și să eviți acele câmpuri, pentru că, odată ajuns pe ele, poți risca să pierzi toate alunele adunate în fața ta. Să ajungi pe un câmp de unde a fost culeasă o alună prezintă un risc mult mai mic.

-Străduiește-te să ții minte toți hoții pe care i-ai descoperit. Imaginile de pe planșă te ajută să memorezi

-Când aduni alune nu fi prea lacom, 2 sau 3 sunt deja valoroase. Dacă riști prea mult, ținându-le în față, le poți pierde pe toate foarte ușor.

Special thanks doamnei Ioana Tohanean pentru traducere! ❤

1000354

 

spielepreis-97-klein.png

Joc premiat de Deutscher SpielePreis cu premiul Cel mai bun joc pentru copii, in anul 1997.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri! ❤

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s