Reguli de joc – RatzFatz kommt die Feuerwehr

hasba_f

Dragi parinti, dragi copilasi, in acest joc, totul este despre pompieri. O povestioara, un joc, o poezie ( in limba germana) si chiar si un joc cu zaruri. Desigur, puteti inventa si crea propriile povesti si modalitati de joc  – dati frau liber fanteziei!

Cele 13 carti de joc ilustreaza 9 obiecte din echipamentul pompierilor si 4 situatii de urgenta, in care e nevoie de ajutorul acestora.

haba_f1haba_f2

VARIANTE DE JOC:

1. ORDONEAZA SI DENUMESTE  e un joc de familiarizare cu tema, pentru 1-6 copii de cel putin 3 ani.  Conducatorul jocului ii va intreba pe copii, pe rand, una din variantele de mai jos. Daca cel intrebat nu stie raspunsul, pot raspunde ceilalti copii. Daca raspunsul e corect, vehiculul sau cartea respectiva vor fi repuse in cutie. Se poate juca de mai multe ori, pe rand, in sensul acelor de ceas.

  • CUM SE NUMESTE ASTA?  cele trei masini de interventie vor fi asezate pe masa. Copiii vor spune in prima tura cum se numesc masinile respective. In rundele urmatoare, vor spune ce cred ei ca fac acele masini sau cum sunt folosite de oameni ( „sa stinga focul”, „sa urmareasca pe infractori”, „sa duca oameni bolnavi la spital” etc)
  • CE ESTE ASTA?   Cele 13 carti se vor amesteca si aseza pe masa, in teanc. Copiii vor lua, pe rand, cate o carte din teanc si o vor aseza pe masa, dupa care vor incerca sa numeasca sau sa descrie ceea ce vad ilustrat pe aceasta.
  • CAUTA..
                 – un vehicul
                 -o unealta sau un accesoriu
                – o situatie in care politia, pompierii sau ambulanta pot ajuta

 

Sugestie pentru prima intalnire cu jocul : copiii se vor uita prin toate jetoanele si le vor pune deoparte pe cele pe care nu le pot denumi sau pe care nu le cunosc. Un adult le va explica detaliile, apoi copiii pot incepe jocul, pentru a-si fixa si informatiile proaspat invatate.

2. PRINDE! – joc de actiune pentru 2-6 copii de cel putin 4 ani, cu un adult conducator de joc

Scopul jocului. Vehiculele sau cartile numite vor trebui prinse sau atinse cu mana cat mai repede.

Pregatirea pentru joc- toate cartile si vehiculele vor fi puse pe masa, cu fata in sus. Adultul care conduce jocul va povesti o intamplare in care sa includa, pe rand, si elementele ilustrate pe jetoane.

  • Cand copiii vor auzi, pe parcursul povestirii, denumirea unui obiect de echipament, a unei intamplari care arata o situatie de pericol sau a unei masini de interventie din cele ilustrate pe masa, vor incerca sa puna mana primii pe acel jeton sau vehicul. Cel care atinge primul acel obiect are voie sa-l ia si sa-l pastreze in dreptul lui.
  • Jocul se incheie cand toate cartile sunt luate, iar jucatorul care a adunat cele mai multe obiecte e castigator.

Pentru ca jocul sa fie si mai palpitant, povestitorul poate face in asa fel incat sa nu includa toate denumirile cartilor in intamplarea sa, asa incat la sfarsitul povestii sa mai ramana carti pe masa.

In cazul in care jocul se joaca doar cu parintele povestitor si cu un copilas, acesta va fi ochi si urechi la intamplarea auzita, pentru a recunoaste obiectele, iar parintele isi poate lua timp sa-i atraga atentia si sa-i explice, mai ales daca e vorba de copii mai micuti.

3.PRIVESTE! – joc de gandire pentru 2-6 jucatori de cel putin 5 ani, cu un parinte povestitor

Scopul jocului. In aceasta versiune de joc, copiii nu vor sti exact ce carti si vehicule vor fi incluse in rundele de joc, iar cartile sau vehiculele ascunde in cutie vor trebui denumite.

Pregatirea pentru joc. Pe masa se vor alege la intamplare 6 vechiule si carti si se vor pune pe masa, restul se vor ascunde in cutie.

Parintele povestitor va spune o intamplare, in care va include atat obiectele si vehiculele de pe masa, cat si pe cele din cutie.

  •  A fost pomenit ceva care e pe masa? Nu se intampla nimic.
  • A fost pomenit ceva care e in cutie? Daca jucatorul are dreptate si obiectul / vehiculul mentionat e in cutie, va avea voie sa-l pastreze. Daca nu are dreptate si cuvantul respectiv nu se gaseste ilustrat pe o carte din cutie, copilul care a presupus asta va fi nevoit sa puna pe masa una din cartile castigate de el anterior. Daca nu are nicio carte castigata inca, nu va pune nimic pe masa, bineinteles.
  • A fost pomenit ceva care e deja castigat de alt jucator? Cine striga primul ” A fost deja!” are voie sa-si ia si sa pastreze una din cartile de pe masa.

Jocul se incheie cat nu mai sunt carti si vehicule pe masa. Cine a adunat cele mai multe obiecte e castigator.

haba-ratz-fatz-kommt-die-feuerwehr-lernspiel-071446704

4. ALARMA, INCENDIU!  – joc pentru 2-4 copii de cel putin 4 ani.

Alarma! Alarma! Masinile de interventie vor fi chemate in patru situatii de urgenta. Cine poate ajuta pana la terminarea acestor interventii, adunand cele mai multe vehicule si carti in dreptul sau?

Pregatirea pentru joc. Asezati pe masa cele 4 carti care ilustreaza situatiile de urgenta. Puneti cele 3 masini de interventie alaturi. Tineti si zarul la indemana.

Se va juca in sensul acelor de ceas. Cine a vazut recent o masina de pompieri? Acela va incepe jocul. Daca nu, cel mai mic jucator va incepe, aruncand cu zarul.

CE SE VEDE PE ZAR?

O culoare? – Ia masina de culoarea respectiva si pune-o in dreptul tau. Daca masina respectiva e deja in dreptul altui copil, acela va trebui sa o cedeze. Daca masina respectiva era deja in dreptul tau, nu se intampla nimic.

Un semn de intrebare? Ai voie sa iti alegi o masina de interventie si sa o pui in dreptul tau. Daca toate trei masinile sunt deja in dreptul tau, nu se intampla nimic.

Un X? Esti chemat intr-o situatie de interventie. Ia una din cartile respective, care ilustreaza un pericol, si pune-o in dreptul tau.

Dupa aceea, e urmatorul jucator la rand.

JOCUL SE INCHEIE cand toate cele patru carti cu situatii de urgenta sunt luate de jucatori. Jucatorii isi vor numara cartile si masinutele de interventie si cine are cele mai multe e castigator – e posibil sa fie mai multi castigatori, daca au un numar egal de obiecte.

5.LA CE FOLOSESTE ASTA?  – joc pentru 3-6 copii de cel putin 4 ani

Cine e istet si aduna cele mai multe carti la final?

Pregatirea pentru joc – se vor aseza pe masa cartile cu obiecte din echipamentul pompierilor.

Cel mai mare jucator incepe si isi alege vizual, in secret, o carte cu o piesa de echipament. Apoi va explica ce se poate face cu aceasta. De exemplu: ” Folosesti asta pentru a sparge o usa” (toporul). Copilul care va pune mana primul pe cartea corecta va avea voie sa o pastreze. Apoi, acesta va continua jocul, in aceeasi maniera, va alege in secret o carte si o va descrie pentru ceilalti jucatori.

Important :

  • Nu lua cartea in mana si nu o arata altora. Ceilalti copii nu trebuie sa stie ce carte ti-ai ales.
  • Daca un copil a ales o carte gresita, aceasta va ramane pe masa. In tura respectiva, copilul care a ales gresit nu va avea voie sa mai participe, pana la descoperirea cartii corecte.
  • Daca nu a gasit niciunul din copii cartea corecta, aceasta va ramane pe masa si jocul va continua, urmatorul jucator, in sensul acelor de ceas, va alege in secret si va descrie una din cartile de pe masa.
  • Cand pe masa vor mai ramane doar 3 carti, jocul se va incheia. Cel care are cele mai multe carti adunate e castigator – la acelasi numar de carti adunate, vor fi mai multi castigatori.

Versiune de povestire :

Incendiu in pod

La sectia de pompieri suna alarma. Asta inseamna ca a luat foc ceva, undeva e un incendiu! Din acest moment, totul se va desfasura cu repeziciune. Pompierii isi pun castile grabiti. In talie isi incheie curelele, pe care sunt prinse tot felul de unelte folositoare, intre care si un topor si o masca  de gaze. In viteza, echipa ajunge in garaj si urca in masina de pompieri. Apoi aceasta goneste spre locul incendiului, in sunete de sirena. La locul faptei, ajunge si o ambulanta. La o intersectie mare sta o masina de politie, care opreste circulatia, pentru ca pompierii sa nu fie impiedicati in drumul lor.

Pompierii ajung la casa unde arde acoperisul. Imediat instaleaza o scara, pe care o sprijina de peretii casei, iar unul din pompieri intinde un furtun pana sus, cat mai aproape de locul unde arde focul. Apoi e pornit robinetul de la cisterna masinii de pompieri si apa incepe sa stropeasca flacarile. Furtunul uda puternic focul, dintr-o parte in cealalta a acoperisului. La parter, unul din pompieri ia stingatorul si intra in casa, incercand sa lupte cu cuptorul in flacari, de la care a pornit incendiul.

Apoi e nevoie de prelata- trambulina. Un om apare la una din ferestrele din pod si sare pe prelata- e salvat! E luat de indata pe targa si dus la ambulanta, unde echipa medicala il ingrijeste, apeland la cutia de prim ajutor.

In scurt timp, focul e stins. Din fericire, nu sunt pagube mari, totul a mers fara probleme. Masina de politie si ambulanta sunt chemate prin statie la un alt eveniment – un accident rutier. Masina de pompieri se intoarce la sectie. Destul pentru astazi. In zilele urmatoare se anunta posibile inundatii, de la ultimele ploi mari din amonte… ( In acest moment al povestirii, pe masa a mai ramas o carte, care ilustreaza situatia de inec.)

Joc de asociere:

stropeste apa furtun
transporta ranitii ambulanta
te ajuta sa urci la inaltime scara
iti protejeaza capul casca
poti sparge usa topor
arde! incendiu
ingrijesti ranile trusa de prim ajutor
primesti aer masca de gaze
politisti in interventie masina de politie
sari prelata-trambulina
ii poti cara pe raniti targa
masina stricata accident
poti stinge focul stingator
ape care cresc si ies din matca lor inundatii

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

 

 

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s