Reguli de joc – Beppo der Bock Huch!

beppo

In drumul lor spre casa, copiii il intalnesc pe Beppo, tapul. De obicei, Beppo este chiar un baiat bun, care nu ar face rau nici macar unei muste. Cu toate acestea, daca este deranjat din timpul siestei, el poate sa reactioneze violent. In acest caz trebuie sa ai grija ca piesa proprie de joc sa nu se afla in calea sa si sa ajunga la destinatie cat mai repede posibil.

Jucatori: 2-4

Varsta: peste 5 ani

Durata jocului: ca. 15 minute

Traducere si adaptare: Anton Marcel , caruia ii multumim!

CONTINUTUL JOCULUI

1 tabla de joc cu un mic camp magnetic, 4 piese de joc, 1 tap (Beppo), 1 piesa de joc care contine imaginea unui trifoi, 1 jgheab pentru bile, 2 bile din otel.

SCOPUL JOCULUI

Jocul este castigat de catre jucatorul care ajunge primul la destinatie cu piesa sa de joc.

beppo1

Dupa ce au fost scoase materialele din cutie, asezi tabla de joc inapoi in cutie si infigi jgheabul in gaura din tabla de joc. Pe turul propriu, poti sa intorci cutia in asa fel incat cu usurinta sa tintesti cu ajutorul jgheabului. Fiecare jucator isi alege o figurina de joc si o plaseaza pe spatiul de start (banca) din coltul tablei de joc. Se aseaza piesa de joc cu trifoi pe al doilea spatiu cu apa. Jucatorul de start ia o bila si pe Beppo.

DESFASURAREA JOCULUI

Cum sa-l faci pe Beppo sa sara? Jocul este inceput de catre cel mai tanar jucator. Tururile se desfasoara in sensul acelor de ceasornic. Pe turul propriu, mai intai il plasezi pe Beppo pe sau cat mai aproape de magnetul aflat pe pajistea de culoare verde deschis si potrivesti jgheabul in asa fel incat sa tintesti magnetul aflat langa sau dedesubtul lui Beppo. Dupa aceea, iei bila, o asezi in jgheab si ii dai drumul. Daca bila il loveste pe Beppo, el sare ca un nebun pe tabla de joc.

beppo2a

beppo2b

Cum sunt mutate piesele de joc?

Dupa saltul lui Beppo, iti vei muta piesa de joc. Pe tabla de joc se pot observa 5 zone intinse: un camp galben cu cereale, o apa albastra, muntii de culoare rosu-maroniu, o padure de culoare verde inchis si o pajiste de culoare verde deschis. O carare merge prin aceste zone. Spatiul pe care se opreste Beppo dupa saltul sau determina cat de departe poti sa-ti muti piesa de joc. De exemplu, daca Beppo sare pe campul cu cereale, poti sa-ti muti piesa de joc pe urmatorul spatiu galben liber de pe tabla de joc. Pe un spatiu, la un moment dat, se poate afla o singura piesa de joc. Trebuie doar sa sari peste spatiile ocupate pentru a te muta pe urmatorul spatiu de culoarea respectiva.

Daca Beppo, dupa saltul sau, se afla pe mai mult decat o zona, poti sa alegi oricare culoare dintre cele pe care se afla. Oricum, daca Beppo ramane pe pasune, deoarece nu a fost lovit de catre bila, sau daca a ricosat din cutie inapoi pe pajiste, atunci piesa ta de joc ramane pe loc. De asemenea, piesa de joc ramane pe loc si atunci cand Beppo a sarit peste marginea cutiei. Turul tau se incheie.

Ce se intampla daca Beppo loveste o piesa de joc?

Se poate intampla ca Beppo, in saltul sau, sa loveasca una sau mai multe piese de joc si astfel aceste piese sa cada sau sa fie impinse complet de pe spatiul lor. In acest caz, trebuie sa pui imediat piesele lovite inapoi pe spatiul de start. Doar dupa aceea iti muti propria piesa de joc. Daca Beppo iti loveste propria piesa , poti sa o muti, insa doar dupa ce a fost pusa inapoi pe spatiul de start.

Trifoiul

La inceputul jocului, trifoiul se aseaza pe al doilea spatiu cu apa. Primul jucator care si-a mutat piesa de joc pe sau dincolo de acest spatiu ia trifoiul, il aseaza dedesubtul piesei proprii si il poarta cu el in rundele urmatoare. Trifoiul iti poate proteja piesa de joc; daca Beppo loveste o piesa care este asezata pe trifoi, in cele mai multe cazuri doar trifoiul este mutat, piesa ramanand in acelasi loc.

Totusi, daca piesa cade sau daca nu ramane pe spatiul sau dupa lovitura, atunci trebuie sa asezi piesa inapoi pe spatiul de start. Daca un jucator reuseste sa loveasca si sa mute trifoiul aflat dedesubtul unei piese, atunci poate sa ia trifoiul (ramas liber) si sa-l aseze dedesubtul piesei proprii.

Daca trifoiul este lovit inainte ca un jucator sa fie mutat pe el, atunci acesta pur si simplu este pus inapoi pe al doilea spatiu cu apa.

Sfarsitul jocului

Jocul se incheie de indata ce o piesa de joc a ajuns la destinatie. Jucatorul a carui piesa a reusit acest lucru este cel care castiga jocul.

Beppo pentru jucatori avansati

Regulile jocului raman identice, cu urmatoarele exceptii:

  • O piesa de joc lovita de Beppo care a cazut sau care a fost impinsa complet dincolo de spatiul ei este plasata pe primul spatiu liber aflat in spatele piesei de joc aflata imediat in urma sa. Daca Beppo loveste mai mult de o piesa, piesa care a fost cea mai indepartata este pusa prima in spate etc. Daca a fost lovita ultima piesa, atunci ea trebuie pusa pe spatiul de start.
  • Daca Beppo se opreste pe mai mult decat o zona, nu alegi o culoare; trebuie sa-ti muti piesa proprie pe culoarea pe care Beppo a aterizat cu copitele din fata.
  • Castigator este jucatorul care a reusit sa castige doua runde.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

Publicitate

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s