Reguli de joc – Geisterstunde Ravensburger

jocuri_noiembrie_1_207

Este miezul noptii, iar Fantoma lui MacGregor bântuie castelul. Nimeni nu stie pe unde se va deplasa atunci când îi urmăreste pe ceilalti prin sălile castelului. Alege cele mai bune căi de evadare, însă ai grijă, toate camerele sunt încuiate, astfel că ai nevoie de cheile potrivite. Jucătorii încearcă să fie primii care scapă din castel înainte de a fi prinsi de fantomă. Jucătorul care controlează fantoma trebuie să captureze un alt jucător dacă vrea să câstige jocul. Fantoma este mutată cu ajutorul a 4 mutări preplanificate si poate să treacă prin ziduri. Ceilalti jucători trebuie să adune cărtile corecte pentru a putea trece prin usile colorate, însă pot detine doar patru cărti-cheie. Dacă fantoma prinde un alt jucător, aceЬtia schimbă rolurile, jucătorul prins devine fantomă, fiind mutat în temnită, locul de unde se începe o nouă rundă. Fostul jucător fantomă ia cărtile cheie de la noua fantomă si încearcă să scape din castel. Un ultim lucru de mentionat: Piesele jucătorilor strălucesc în întuneric.

Jucători: 2 – 4

Vârsta: peste 8 ani

Durata jocului: 30 minute

Traducere si adaptare: Anton Marcel, caruia ii multumim!

 CONTINUTUL JOCULUI

geisterstunde1

 PREGATIREA JOCULUI

Se stabileste jucătorul care va începe jocul în rolul fantomei lui MacGregor. Acest jucător îsi alege o piesă de joc, o acoperă cu pelerina Fantomei si o plasează în temnita castelului de pe tabla de joc. Acest jucător primeЬte si cele 5 cărti-fantomă. Ceilalti jucători îsi aleg piesele de joc plasându-le pe spatiul Camerei Comorilor. Se iau cele 45 cărti-cheie si se amestecă, fiind plasate cu partea cu blazon în sus. Fiecare jucător, cu exceptia Fantomei lui MacGregor, primeste 4 cărti-cheie. Cărtile rămase sunt plasate pachet lângă tabla de joc.

geisterstunde

E MIEZUL NOPTII! ÎNCEPE JOCUL!

  1. La începutul fiecărei runde, Fantoma lui MacGregor trebuie să-și planifice mutările

Jucătorul alege ordinea mutării asezând cărtile-Fantomă (cu partea cu Fantomă în sus) într-un rând, de la stânga la dreapta, în ordinea în care doreste să mute. Fiecare din cele 5 cărti proprii contine un blazon care corespunde celor 5 blazoane aflate în camerele castelului. Fantoma poate trece prin ziduri, astfel că nu are importantă dacă există o usă între două camere. Niciodată fantoma nu poate fi mutată pe diagonală.

Jucătorul asază 1, 2, 3 sau 4 din cele 5 cărti proprii cu fantoma în sus (odată ce au fost aranjate cărЮile, pozitia lor nu mai poate fi modificată).

geisterstunde2a

Pozitia acestor cărti, de la stânga la dreapta, va determina modul în care este mutată fantoma lui MacGregor DUPĂ CE adversarii jucătorului si-au îndeplinit tururile proprii.

geisterstunde2b.jpg

Notă: Fantoma nu poate muta peste 2 spații de același tip (același Blazon) în timpul unui singur tur de joc.

geisterstunde2c

2. Mută ceilalți jucători

Jucătorul aflat în stânga Fantomei lui MacGregor începe primul, apoi se continuă în sensul acelor de ceasornic. Pe turul propriu poti juca între 1 si 4 cărti-cheie proprii. Piesa de joc va fi mutată în conformitate cu numărul cărtilor jucate, având în vedere faptul că poti trece numai prin usi si asta doar dacă ai jucat cărtile-cheie de culoarea corespunzătoare. O carte-cheie jucată poate deschide o singură usă de culoarea respectivă, iar Blazoanele de pe verso-ul cărtilor-cheie nu au niciun rol.

geisterstunde3

Cărtile jucate sunt decartate si plasate lângă pachetul de extragere. Atunci când s-a epuizat pachetul de extragere, cărtile decartate sunt reamestecate formând un nou pachet de extragere. NU VOR FI TRASE CĂRTI la sfârsitul turului de joc. Jocul continuă în acest mod, fiecare jucător încercând să scape de fantomă si să evadeze din castel.

Notă: Mai multe figurine se pot afla în aceeași cameră a castelului. De asemenea, oricare jucător poate să mute în camera în care fantoma și-a încheiat mutarea în runda anterioară. În această situație, jucătorul nu este capturat de fantomă.

Obținerea unor chei suplimentare

În cazul în care jucătorul a făcut mai multe mutări pentru a evada din castel, atunci el are la dispozitie mai putine cărti-cheie pentru tururile următoare. Astfel, jucătorii au două variante pentru obtinerea unei noi cărti-cheie din pachet:

  1. Sar peste turul propriu pentru a obtine o nouă carte din pachet sau
  2. Jucătorul îsi încheie turul într-o cameră al cărei blazon se potriveste cu cel al cărtii superioare din pachetul de extragere (el poate trage această carte)

geisterstunde4a

Jucătorii nu pot avea în mână mai mult de patru cărti-cheie.

3. Mută Fantoma lui MacGregor

După ce au mutat toti jucătorii, fantoma ia prima carte (cartea din partea stângă a rândului format) jucată si o întoarce, apoi se mută pe spatul indicat de blazonul cărtii. Apoi întoarce următoarea carte si mută pe spatiul corespunzător si tot asa.

Dacă jucătorul nu a prins nicio fantomă după ce a jucat toate cărtile sale, el ia în mână toate cărtile, putând să înceapă o nouă rundă.

Dacă fantoma aterizează într-o cameră în care se află un alt jucător, turul ei se încheie imediat, iar blestemul trece imediat la jucătorul prins. Acest jucător devine fantoma, pe el fiind asezată pelerina fantomei, fiind mutat în Temnita castelului. Dacă pe spatiul pe care a ajuns fantoma se află mai multi jucători, fantoma este cea care decide cui va trece blestemul. Fosta fantomă devine jucător si ia cărtile-cheie de la persoana prinsă, începând din locul de unde a prins jucătorul respectiv.

geisterstunde4b

Dacă jocul este jucat de doar 2 jucători, fosta fantomă trage o carte-cheie din pachet atunci când ia cărtile persoanei prinse. Dacă în mâna jucătorului se aflau deja patru cărti (maximum permis), o carte trebuie decartată înainte de a fi extrasă una nouă. Fiecare rundă nouă începe cu planificarea mutărilor fantomei.

SFÂRSITUL JOCULUI

De îndată ce un jucător îsi foloseste cheia potrivită pentru a trece dincolo de una din cele 3 usi exterioare ale castelului, acel jucător câstigă, iar jocul se încheie.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s