Reguli de joc – Mein erstes Verkehrsspiel /Spielend lernen

„Primul meu joc de circulatie” este un joc cu zaruri pentru familiarizarea copiilor prescolari si scolari cu semnele de circulatie . Pentru copii va fi amuzant sa mute masinile si figurinele. Pe plansa de joc, acestia vor pleca de acasa la gradinita, la locul de scoala sau la cumparaturi. Ei trebuie sa foloseasca trotuarele, sa depaseasca obstacolele si sa traverseze strada, chiar daca este sau nu marcaj de zebra.

Respectarea regulilor de circulatie este foarte importanta pentru siguranta copiilor. Prin intermediul acestui joc, se vor invata aceste reguli si cat de important e sa fie aplicate si in realitate, cu atat mai mult cu cat informatiile vin firesc in cursul jocului, iar apoi pot fi reluate si aduse in discutie, cu primul drum pe care il veti face spre gradinita sau scoala ori cand mergeti la plimbare.

DSCF6389Jocul este pentru 2-4 copii de 4-7 ani.

 

Continutul jocului:

  • o plansa de joc, imprimata fata-verso, asadar ofera doua variante de traseu
  • un zar
  • 4 figurine din lemn
  • 2 masini din lemn

Scopul jocului :

Jucatorii trebuie sa ajunga de acasa la o anumita destinatie (de exemplu, la bacanie, la locul de joaca, la gradinita) de pe partea cealalta a strazii. Pentru acesta, trebuie respectate regulile de circulatie pentru pietoni.

Punctul de start  ( de acasa) are aceeasi culoare cu cel de finish si cu figurina aleasa.

Pregatirea jocului:

Fiecare jucator isi alege o figurina si o asaza pe spatiul de aceeasi culoare de pe plansa de joc (culoarea usii de acasa, de unde incepe jocul). Ambele masini vor fi puse pe plansa de joc, orientate dupa cum indica sagetile negre, astfel ca masina rosie va fi pe banda de sus in coltul din drepta, iar masina albastra pe banda de jos, in coltul din stanga.

Varianta de joc 1 – cu plansa de joc fara marcajul cu zebra

DSCF6390 Pe trotuar

Fiecare jucator da cu zarul o data. Cine are cele mai multe puncte aruncate pe zar va fi primul, apoi se va juca in sensul acelor de ceas. Fiecare isi va muta figurina lui atatea spatii, in directia destinatiei lui. Figurinele au voie sa sara peste alte figurine, numarandu-se si spatiul ocupat de altcineva si sarit. Daca un jucator ajunge cu figurina pe un spatiu ocupat de altcineva, va trebui sa se opreasca pe spatiul din spatele celuilalt, punctul in plus se pierde, nu se calculeaza pentru alta tura sau ceva de genul acesta.

 

Idei de povestit impreuna cu copiii in timpul jocului:

  • Cand mergi tu pe trotuar?
  • Trebuie sa traversezi strada atunci?
  • La ce trebuie sa fii atent
  • Fa diferenta intre strada si trotuar! Trotuarul este pentru pietoni si strada este pentru masini.
  • Granita dintre trotuar si strada este bordura.
  • Arata toate acestea pe plansa de joc!
  • Trebuie sa mergi pe partea interioara a trotuarului, acolo esti in siguranta. Strada si masinile sunt departe de tine astfel.
  • Daca intalnesti alti pietoni, nu ai voie sa-i impingi sau sa-i depasesti neaparat.

Cum se muta masinile?

Daca pica pe zar simbolul cu masina, trebuie sa muti amandoua masinile pana la urmatoarea sageata neagra de pe sensul respectiv. Daca masinile au ajuns la capatul strazii, asaza-le pe banda cealalta, pe locul primei sageti de pe plansa, ca in schema urmatoare:v4

Cum se traverseaza strada?

Intai jucatorii isi vor muta figurina pe unul din cele doua spatii de asteptare rosii, care sunt pe fiecare parte a drumului. Figurinele trebuie sa astepte acolo pana la urmatoarea aruncare cu zarul, pentru a putea traversa.

Spatiile rosii se pun si ele la numaratoarea spatiilor de joc, dar nu trebuie sa ajungi pe ele cu un numar de puncte fix, important e sa ajungi acolo, nu conteaza ca sunt mai multe puncte, dar punctele in plus se pierd apoi, nu se calculeaza pentru mutari viitoare. In spatiile rosii de asteptare pot sta doua figurine in acelasi timp.

Aici puteti discuta din nou cu copiii, explicandu-le ca, atunci cand vrem sa traversam, trebuie sa asteptam pe marginea strazii sau pe bordura, pentru a ne asigura ca e in regula sa traversam.Intai ne uitam in stanga, sa vedem daca vine vreo masina, apoi ne uitam in dreapta. Sa asteptam si sa fim atenti!

Cand un jucator e la rand si are o figurina pe spatiul respectiv, exista trei posibilitati:

  • Arunca puncte pe zar si are voie sa traverseze strada ( ambele masini au trecut deja, li se vede spatele din punctul respectiv)
  • Arunca puncte pe zar si nu are voie sa traverseze strada (ambele masini se vad cu fata, deci vin, se indreapta spre el si, intr-o situatie reala, e periculos sa treci atunci, asa ca astepti)
  • Arunca pe zar simbolul cu masina si are voie doar sa miste masinile un spatiu, pana la urmatoarea sageata de pe sensul fiecareia.

Traversarea strazii se calculeaza cu un punct de zar. Restul punctelor aruncate pe zar se vor folosi pentru a inainta apoi in directia destinatiei figurinei respective.

Jocul se termina cand toti copiii au ajuns la destinatia propusa, iar castigator este copilul care a ajuns primul acolo.

Varianta de joc 2 – jocul cu marcajul cu zebra

DSCF6392

 

Pe trotuar:

Pe fiecare trotuar este cate un santier. Pe aceasta zona de santier nu are voie sa fie decat  o figurina. Daca vine din urma inca o figurina, aceasta va trebui sa astepte in patratelul de asteptare rosu, pana drumul e liber din nou.

v3_a

Cum se muta masinile?

Daca un jucator a aruncat pe zar simbolul cu masina, va trebui sa mute ambele masini pana la urmatoarea sageata neagra. Acest lucru nu este valabil, cand sunt figurine care asteapta pe banda rosie de asteptare pentru trecerea de pietoni. In acest caz, jucatorul va muta masinile numai pana la linia rosie de dinainte de zebra. Acolo masinile vor trebui sa astepte pana nu mai este nicio figurina la zebra. Cand un alt jucator va da cu zarul simbolul cu masina, daca sunt figurine care asteapta pe banda rosie pentru traversat pe zebra, masinile vor trebui sa astepte, nu se muta nimic, tura e gata, urmatorul jucator e la rand.

Cum se traverseaza?

Strada trebuie sa fie traversata doar pe zebra. Si la marcajul cu zebra trebuie sa astepti si sa te asiguri ca poti sa traversezi.

Jucatorul care are o figurina ce a asteptat la zebra va da cu zarul in tura urmatoare si sunt din nou trei posibilitati:

  • Arunca cu zarul puncte si are voie sa traverseze, cand masinile asteapta deja la linia rosie de dinainte de zebra sau cand masinile au trecut deja ( li se vede spatele)
  • Arunca cu zarul puncte si nu are voie sa traverseze, pentru ca masinile vin spre zebra si nu au oprit inca la linia rosie
  • Aunca cu zarul simbolul masinii si atunci va avea voie doar sa mute ambele masini.

Inca un prilej de a vorbi cu copiii despre faptul ca si la zebra trebuie sa asteptam, inainte de a traversa. Sa ne uitam daca vin masini, daca soferul masinii ne-a vazut si opreste, daca si masinile care vin de pe sensul celalalt opresc etc. Mereu trebuie sa verificam daca vin masini, uitandu-ne inca o data in stanga, apoi in dreapta.

Jocul se termina cand toti copiii au ajuns la destinatia propusa, iar castigator este copilul care a ajuns primul acolo.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s