Reguli de joc – Mord im Arosa/ Zoch

Noapte în hotelul Arosa. Scârțâit de podele, obloane trântite, zgomote ciudate. Prin pereții subțiri ca foița de țigară, niciun sunet nu rămâne ascuns urechilor ce stau și ascultă. Deodată: Pooc!…un țipăt!… și pași grăbiți se îndepărtează…Nimeni n-a văzut nimic! Dar toți i-au auzit pe toți ceilalți. Există indicii de la clienții fiecărui etaj al hotelului. Dar care dintre ei va fi descoperit? Și care va rămâne ascuns? Dacă nu vrei să fi etichetat drept criminal, atunci ar trebui ca mai bine să dai TU vina pe ceilalți. Pentru că un lucru e sigur: dovezile zdrobitoare îl vor condamna, până la urmă,pe vinovat.

mord

Thriller în hotelul misterelor, pentru 2 până la 6 perechi de urechi (nasuri) bune, de la 10 ani în sus de Alessandro Zucchini.

Ideea și obiectul jocului: Jucătorii ridică suspiciuni: ei aruncă indicii (sub forma unor mici cuburi de lemn) în șahtul din turnul hotelului. Dacă ciulești bine urechile, vei putea ghici la ce etaj se află indiciile suspecte. Cu aceste informații, îi poți denunța pe ceilalți jucători și îți poțiacoperi propriile urme.Vinovatul este cel care a lăsat cele mai multe indicii suspecte în vecinătatea locului faptei. Acela asupra căruia există cele mai puține dovezi incriminatoare câștigă.

Conținutul jocului:

  • 1 hotel (8 părți)
  • 1 foaie de anchetă
  • 2 victime (cuburi roșii)
  • 120 de indicii (în 6 culori, 20 pentru fiecare jucător)

Deasupra parterului (etajul 0) se așază cele 7 etaje unul deasupra celuilalt, astfel încât să fie ridicat hotelul. Foaia de anchetă va sta alături. Fiecare jucător primește cele 20 de indicii dintr-o culoare (reprezentând provizia proprie) și le va păstra în fața sa.

mord_a2

PROLOGUL: 2 morți în Hotelul Arosa și indicii peste tot …Jucătorul care a ținut ultimul un cuțit în mână aruncă ambele victime în șahtul hotelului. După aceea, fiecare jucător, atunci când îi vine rândul, aruncă în șaht câte două indicii proprii, unul după celălalt.

ATENȚIE: toți jucătorii trebuie să asculte cu atenție, pentru a-și da seama la ce etaje au căzut victimele și indiciile!

DESFĂȘURAREA JOCULUI: Investigația

Jocul în sinese împarte în 2 etape: numai după ce au fost găsite victimele în Actul I începe Actul II: în care jucătorii se suspectează unii pe alții SAU încearcăsă-și acopere propriile urme.

Actul I: Căutarea victimelor

Începe jocul acela care a fost ultimul într-un hotel, iar jocul continuă în sensul acelor de ceasornic. Fiecare, la rândul lui, acționează ca un anchetator: va inspecta câteun etaj pe tură, ridicându-l cu grijă, având astfel posibilitatea de a vedea interiorul acestuia.

NOTĂ! La manipularea hotelului se folosesc întotdeauna AMBELE mâini: cu una dintre ele este ridicat etajul ales, iar cu cealaltă sunt susținute etajele inferioare. Dacă, totuși, cad indicii din hotel, ele sunt aruncate înapoi în șaht, unul după celălalt, la sfârșitul turei.

La expunerea etajului poate interveni una dintre cele două situații:

Cazul 1: Anchetatorul nu găsește nicio victimă la etajul expus. Dacă anchetatorul găsește indicii, le ia pe toate,așază apoi la loc etajele ridicate și aruncă înapoi în șaht toate indiciile pe care le-a scos, unul după celălalt.

Investigație defectuoasă: deoarece anchetatorul a căutat o victimă în locul greșit, acum el însuși trebuie să lase un indiciu suplimentar: aruncă în șaht un(altul) indiciu din propria sa provizie.

Cazul 2: Există într-adevăr o victimă la etajul expus. Anchetatorul plasează victima găsită pe spațiul corespunzător de pe foaia de anchetă, marcând astfel acest etaj drept locul crimei. Dacă ambele victime se află laacelași etaj, ambele sunt plasate în același spațiu de pe foaia de anchetă. În acest caz, există doar un singur loc al crimei.

În acest exemplu cele două locuri ale crimei se află la etajele 3 și 5: mord1

Există indicii ale celorlalți jucători la locul crimei? Foarte suspect!!!…Notează acest lucru imediat pe foaia de anchetă: pentru fiecare dintre indiciile aflate lalocul crimei, jucătorul ”prins” trebuie să depună câte un indiciu din provizia proprie pe foaia de anchetă, în locul corespunzător etajului. Cu toate acestea, anchetatorul trece cu vederea propriile indicii: el nu depune niciun indiciu pe foaia de anchetă. După aceea, anchetatorul ia toate indiciile de la etajul inspectat, închide hotelul la loc și aruncă înapoi în șaht toate indiciile, unul după celălalt.Când ambele victime au fost găsite se încheie Actul I.

mord2

NOTĂ! Oricine aruncă indicii în șaht trebuie să numească întotdeauna culoarea acestora, astfel încât ceilalți jucători să poată urmări evenimentele fără dificultate.

ATENȚIE! Pe foaia de anchetă se plasează doar indicii provenind din proviziile proprii ale jucătorilor. Indiciile găsite în hotel sunt aruncate de fiecare dată înapoi, pe șaht, la sfârșitul fiecărei ture.

Actul II: Suspectarea celorlalți jucători SAU acoperirea propriilor urme

Anchetatorul va exprima cu voce tare acțiunea pe care a ales-o, ÎNAINTE de a o îndeplini.

a. Suspectarea altor jucători:

Anchetatorul numește unul sau mai mulți jucători pe care îi suspectează. Apoi expune un etaj unde el bănuiește că există indicii ale suspecților numiți.

Inspectarea (expunerea) etajului:

  • Fiecare jucător suspectat, pentru fiecare dintre propriile indicii găsite la etajul expus, trebuie să depună un indiciu din provizia proprie pe foaia de anchetă, la etajul corespunzător.
  • Anchetatorul ia toate indiciile de la etajul expus, închide hotelul și aruncă înapoi în șaht toate indiciile găsite, unul după celălalt.
  • Investigație defectuoasă: pentru fiecare jucător suspectat care nu a avut niciun indiciu la etajul expus, anchetatorul trebuie să arunce în șaht un indiciu din provizia proprie.

mord3

Caz special PARTERUL: Dacă cineva vrea să investigheze parterul, CONDIȚIA este să aibă acolo cel puțin un indiciu.

  1. Dacă condiția este îndeplinită, investigarea parterului va decurge la fel ca la celelalte etaje.
  2. Dacă condiția NU este îndeplinită, se vor aplica următoarele:
  • NU se depun pe foaia de anchetă indiciide la niciunul dintre jucătorii suspectați.
  • Anchetatorul însă trebuie să arunce în șaht (după închiderea hotelului) câte un indiciu din propria proviziepentru fiecare jucător suspectat.
  • Apoi, ca de obicei, aruncă în șaht toate indiciile găsite la parter, unul după celălalalt.

b. Acoperirea propriilor urme:

În calitate de anchetator, poți elimina propriile indicii aflate pe foaia de anchetă:

  • Anchetatorul expune un etaj la alegere, unde va număra propriile indicii găsite. Apoi, el poate să îndepărteze de pe foaia de anchetă (și să le adauge la provizia proprie) atâtea indicii (NU mai multe) câte indicii proprii există la etajul expus.
  • Scoate apoi toate indiciile de la etajul expus, închide hotelul și aruncă înapoi în șaht toate indiciile, unul după celălalt.
  • Investigație defectuoasă: dacă la etajul expus NU se află niciun indiciu al anchetatorului, el trebuie să arunce în șaht un indiciu din provizia proprie.

FINALUL: Vinovatul și câștigătorul

Jocul se termină în oricare dintre următoarele situații:

  • pe foaia de anchetă există 10 indicii ale aceluiași jucător SAU
  • un jucător nu mai are niciun indiciu în propria provizie

ATENȚIE! dacă un jucător trebuie să depună pe foaia de anchetă mai multe indicii decât mai are în propria provizie, atunci este permis să completeze indiciile necesare din etajul expus al hotelului. Acest lucru se întâmplă,în general,spre sfârșitul jocului, in plus, simplul fapt de a fi rămas fără indicii în provizia proprie determină sfârșitul jocului ȘI pe foaia de anchetă trebuie depuse toate indiciile necesare în vederea stabilirii punctajului final corect.

A venit momentul să fie descoperiți vinovatul și câștigătorul. Indiciile aflate pe foaia de anchetă sunt considerate puncte de suspiciune și se calculează astfel:

  • fiecare indiciu aflat la locul crimei     ->  3 puncte de suspiciune
  • fiecare indiciu aflat în imediata vecinătate a locului crimei   ->  2 puncte de suspiciune
  • indiciile aflate înafara acestor etaje   ->  1 punct de suspiciune

Jucătorul cu cele mai multe puncte de suspiciune este condamnat ca fiind vinovatul.

Jucătorul cu cele mai puține puncte de suspiciune este felicitat ca fiind câștigătorul.

Este posibil să fie mai mulți vinovați și mai mulți câștigători.

mord4

Multumim doamnei Ioana Tohanean pentru inlesnirea traducerii! ❤

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s