Reguli de joc – Make ‘n’ Break Ravesburger, versiunea compacta

mbm

Jocul este recomandat pentru 2-4 jucatori de 8 ani+.

Continutul jocului:

  • 8 piese colorate din lemn
  • 30 de jetoane imprimate fata-verso, cu 60 de modele de construit
  • un zar

mbm1

Scopul jocului:

Modelele de construit de pe jetoane vor trebui construite sub presiunea timpului. Cine va fi cel mai rapid si va construi si corect va aduna la final cele mai multe puncte.

Pregatirea jocului:

Se va juca pe o suprafata dreapta si stabila, asa incat constructiile sa poata sta in echilibru. Vor fi necesare un creion si o foaie de hartie, pe care jucatorii vor face un tabel cu numele lor, in dreptul carora se vor scrie treptat punctele castigate.

Se vor amesteca jetoane si se vor pune in teanc pe masa.

Cel mai tanar jucator va incepe jocul, fiind Constructorul-sef. Jucatorul din stanga lui va fi Seful de proiect responsabil cu timpul de executie, acesta va lua zarul.

Sa inceapa jocul!

Constructorul-sef va da semnalul de incepere a constructiei, spunand „Atentie, fiti gata, start!”, apoi va intoarce primul jeton din teanc si va incepe sa construiasca.

  • Daca jetonul respectiv indica un model de constructie cu piese gri, Constructorul-sef va avea grija sa respecte doar modelul din proiect, fara a tine cont de culori, poate folosi ce piese colorate doreste.
  • Daca jetonul indica un model de constructie cu piese colorate, va respecta atat forma constructiei, cat si culorile pieselor folosite.

Daca primul proiect e gata si e construit corect (se poate lua o pauza scurta si jucatorii verifica acest lucru, dupa care se continua jocul, cei doi jucatori activi facandu-si treaba mai departe ) si Seful de proiect nu a oprit executia, Constructorul-sef va continua sa construiasca, luand inca un jeton din teanc. Constructia anterioara va fi daramata, pentru ca toate piesele sa fie iar disponibile.

Daca se intampla ca jetoanele din teanc sa se termine la un moment dat, se poate folosi teancul cu jetoanele deja construite, dupa ce sunt bine amestecate.

Care e timpul de executie?

Dupa ce Constructorul-sef da startul, Seful de proiect va incepe sa dea cu zarul. Pe zar sunt simbolurile 1-2-3 si trei fatete libere.

Daca Seful de proiect da cu zarul o fateta goala, nu se va intampla nimic. Daca va da cu zarul o cifra, va spune tare cifra respectiva. Dupa ce va mai da cu zarul  o cifra, va spune tare totalul primei cifre si a celei de-a doua ( daca prima a fost 2 si a doua a fost 3, va striga tare „5!” ) si tot asa.

Cand suma va ajunge la 15 ( sau mai mult, jucatorii vor decide asta mereu, la fiecare joc, in functie de dorinta sau de varsta jucatorilor sau de timpul pe care il au la dispozitie pentru joc etc), Seful de proiect va striga „Stop!! si constructia se va opri, Constructorul-sef nu va mai construi.

Ceilalti jucatori, care nu au jucat in tura asta, pot supraveghea mereu daca e corect executata constructia si daca se calculeaza corect timpul Sefului de proiect ( se pot nota pe o hartie cifrele aruncate pe zarul acestuia, de exemplu, pentru a se calcula mai usor si pentru a se pastra evidenta).

Cum se dau punctele?

Pe jetoanele de construit sunt cifre albastre. La sfarsitul unei ture de joc, Constructorul-sef va aduna punctele de pe toate jetoanele construite de el in tura respectiva ( cand constructia de pe ultimul jeton nu a fost terminata, punctele de pe acel jeton nu se vor aduna).

Punctele adunate intr-o tura vor fi trecute in tabel, in dreptul numelui acelui jucator.

Toate jetoanele construite se vor pune intr-un teanc separat si se vor putea folosi din nou la un moment dat , cand primul teanc de jetoane se va termina (vor fi intoarse pur si simplu pe partea cealalta sau se vor amesteca bine si vor forma noul teanc de jetoane).

Dupa aceea, jocul continua, jucatorul care a fost Sef de proiect va deveni Constructor-sef, iar jucatorul din stanga lui va fi noul Sef de proiect responsabil cu timpul de executie.

Sfarsitul jocului

Dupa ce fiecare jucator a fost de 5 ori Constructor-sef, santierul se va inchide si jocul se va incheia. Jucatorii vor aduna punctele din tabel si jucatorul cu cele mai multe puncte adunate va fi castigator.

Daca joaca si jucatori de varste mai mici, alaturi de jucatori experimentati, jucatorii mai micuti pot primi un timp de executie mai lung, de exemplu de 20, in comparatie cu ceilalti, care vor avea doar 15.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s