Reguli de joc – Zahlen-Maus Spielesammlung Haba

zmhaba1
Continutul jocului:
  • 1 soricel din lemn
  • un zar
  • 20 carti cu numere
  • 10 carti cu operatii
  • 5 carti blanc
  • 1 carte plus-minus
  • 1 puzzle cu numere ( format din doua piese care se imbina ca un puzzle)
zmhaba2

1. Würfelzählerei Numaratoare cu zarul

Cine reuseste primul sa arunce cu zarul toate numerele si sa-si intoarca cu fata in jos cartile?

  • Fiecare copil primeste un set de numere de aceeasi culoare, de la 1 la 10, si isi va aseza cartile in ordine in fata lui, de la 1-10.
  • Cine a vazut ultima oara un soricel adevarat are voie sa inceapa jocul primul. Numarul aruncat pe zar va spune ce carte va fi intoarsa.
  • Pentru numerele de la 7 la 10, va fi nevoie de mai multe aruncari cu zarul. Soricelul va merge mereu pe cartea cu numarul aratat pe zar ultima data. Dupa a doua aruncare cu zarul, se vor aduna ultimul numar aratat pe zar cu numarul aruncat pe zar a doua oara si soricelul va sari pe noul numar, suma celor doua. Acum jucatorul va decide daca mai arunca cu zarul, daca vrea sa ajunga pe o carte cu un numar mai mare sau daca intoarce cu fata in jos cartea pe care a ajuns soricelul.

ATENTIE : daca dupa cel putin 2 aruncari cu zarul, suma rezultata e mai mare de 10, jucatorul nu va mai avea voie sa intoarca nicio carte si urmatorul jucator e la rand.

De exemplu: un copil da cu zarul 5, apoi pune soricelul pe numarul 5 din sirul lui de carti. Apoi mai arunca cu zarul un 3 si merge cu soricelul pe 8. Acum are voie sa intoarca cu fata in jos cartea 8. Daca ar mai fi vrut sa arunce cu zarul o data si ar fi iesit un 1 sau 2, ar fi putut intoarce cartea 9 sau 10, dar daca ar cadea un numar mai mare, nu ar mai avea voie sa intoarca nicio carte si va pierde tura.

  • Castigator e cel care reuseste primul sa isi intoarca toate cartile.

RECHENFIX  – Pentru doi copii de la 6 ani

Cine stie rezultatul corect al calculului matematic?

Pregatirea pentru joc

Cartile cu operatii matematice sunt amestecate și așezate in teanc în centrul mesei, cu fata in jos. Puzzle-ul numerelor va fi asezat alaturi de teanc. Pregatiti cartile cu semnele matematice + si – .

Fiecare copil primeste un set de cărți de la 1 la 10 de aceeasi culoare, pe care le va tine in mana.

Copilul care poate imita un soricel cel mai bine va incepe jocul. Acesta va intoarce prima carte cu operatii matematice și o va citi cu voce tare celuilalt jucator. Acesta trebuie să caute cartea din pachetul lui care să arate rezultatul corect. El o va pune pe masă și va spune rezultatul cu voce tare.

Daca copilul nu poate face calculul in minte, se poate folosi de puzzle-ul numerelor, pentru a calcula. Va pune soricelul pe primul număr care apare în operatie, apoi va calcula si al doilea numar. În ce direcție va merge soricelul, inainte sau inapoi, va spune cartea plus/minus.

  •  Dacă rezultatul este corect, copilul va primi cartea cu operatia matematica, drept recompensa.
  •  Dacă rezultatul este greșit, cartea va fi scoasa din joc

Cartea folosita pentru a arata rezultatul va fi luata înapoi în mână. Apoi, celalalt copil este la rand, el va lua o carte cu operatii matematice si jocul va decurge la fel.

Cele cinci cărți blanc pot fi completate cu propriile operatii matematice, doar sa fiti atenti ca rezultatul sa nu depaseasca numarul 10.

Jocul se termină atunci când nu mai sunt carti cu operatii.

Câștigător va fi cel care are in final cele mai multe carti cu operatii.

Varianta pentru 2 jucatori de 8 ani+

Cine rezolva primul calculul?

Fiecare joc isi intinde setulde carti in fata lui, ordonat de la 1 la 10. Teancul cu cartile cu operatii va fi asezat pe masa.

Primul jucator intoarce prima carte din teanc. Ambii jucatori trebuie sa poata vedea cartea simultan la fel de bine. Apoi jucatorii trebuie sa calculeze cat mai repede si sa caute cartea cu rezultatul corect intre cartile proprii, ordinate pe masa. Cel care e primul are voie sa pastreze cartea cu operatia matematica.

Daca raspunsul dat e gresit, celalalt jucator va primi cartea respectiva.

Dupa aceea, cartile cu rezultate ( de la 1 la 10) vor fi asezate inapoi in serie, in fata jucatorilor si jocul a continua.

Castigator e cel care are cele mai multe carti la sfarsitul jocului.

Duelul numerelor – pentru 2 copii de 5+

 Cine pune cartea cu numarul mai mare și primește cartea celuilalt?

Pregătirea pt joc:

Fiecare copil primește un set de cărți cu numerele de la 1 la 10 de aceeasi culoare. Fiecare își amestecă pachetul de cărți și îl pune în fața lui in teanc cu fata in jos.

Puzzle-ul numerelor va fi plasat in mijlocul mesei si poate fi folosit pentru control (pentru a compara vizual care numar e mai mare – indiciu pentru copiiii mai mici).

Cum se joaca:

  • Copiii intorc simultan cartea din varful teancului lui de carti. Copilul cu numărul cel mai mare primește cartea celuilalt și plasează ambele cărți in fata lui, intr-un teanc separat.
  • Atentie : daca amandoi copiii intorc acelasi numar intr-o runda, nu castiga nimeni cartile respective, cele doua vor fi scoase din joc.
  • Jocul se termină atunci când s-au terminat cartile din primul teanc. Castigator e cel ce are mai multe carti in al doilea teanc.

Calculam cu soricei  – Pentru 2 jucători de 7 ani+

Cine reușește să plaseze soricelul cât mai aproape de numărul 10 pe puzzle-ul numerelor?

  • Este necesar doar un set de numere.
  • Unul din copii va amesteca bine cartile si le va aseza in teanc, la indemana.
  • Puzzle-ul numerelor va fi pus în mijlocul mesei.
  • Soricelul va fi asezat pe numarul 1 de pe puzzle.
  • Unul din copii intoarce prima carte din teanc.
  • Celălalt copil numește numărul cu voce tare și va muta soricelul tot atatea spatii, în direcția țintei (= 10). Daca acest jucator spune „continua!“, se va intoarce inca o carte si, la fel, jucatorul va muta soricelul atatea spatii cat arata cartea intoarsa ulterior.
  • IMPORTANT: Soricelul nu poate trece de numarul 10, caz in care jucatorul respectiv a pierdut tura! Copilul poate continua să spună „CONTINUA” până când riscul de a depasi numarul 10 e prea mare. Apoi va spune ‘stop’ și nu se va mai intoarce nicio carte pentru el. Pe numarul pe care a ajuns soricelul se va pune zarul, pentru a marca spatiul unde a ajuns primul jucator.
  • Dupa aceea, cartile vor fi din nou amestecate si urmatorul jucator e la rand, soricelul va fi pus iar pe numarul 1 si jocul incepe pentru el, in aceeasi maniera. Scopul său este acum să se apropie de 10 mai mult decât primul copil, fără să depășească numarul 10.

Sfarsitul rundei

Câștigă jucatorul care ajunge cel mai aproape de numărul 10. El primește ca recompensă o carte din al doilea set de cărți, nefolosit in jocul acesta. Rundele decurg la fel. Jocul se încheie în momentul în care nu mai sunt carti in al doilea teanc. Cine are cele mai multe carti e castigator.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s