Reguli de joc – Make ‘n’ Break Würfel Ravensburger

Jocul e recomandat pentru 2-4 jucatori de 8 ani+.

mbw1

Se va da cu zarul si se va construi. Cine reuseste sa construiasca cele mai valoroase structuri, cu indemanare si cu noroc la zaruri, va fi castigator!

Continutul jocului:

  •  6 zaruri mari ( alb, galben, albastru, negru, rosu si verde=
  • 2 zaruri dreptunghiulare ( albastru si portocaliu)
  • un zar mic (galben)
  • 30 jetoane cu modele de construit, imprimate fata-verso

mbw3

Scopul jocului: Jucatorii vor incerca sa execute cat mai multe jetoane de construit si sa adune cat mai multe puncte.

Pregatirea jocului:

Luati jetoanele cu modele de construit in mana. Acestea sunt pe o parte galbene si pe cealalta albastre. Decideti impreuna pe care parte se va juca, apoi puneti jetoanele in teanc, cu culoarea aleasa in jos.

Jucatorul cel mai mare incepe. El va lua cele 6 zaruri mari si ambele zaruri dreptunghiulare si teancul de jetoane cu modele si le va pune in dreptul lui pe masa. Acest jucator va fi Seful de santier. Jucatorul din dreapta lui va fi Seful de proiect, responsabil cu timpul de executie – el va lua zarul mic galben.

Cum se joaca?

Seful de proiect va da startul, spunand : „Incepe constructia!” si va incepe sa dea cu zarul mic galben. Pe parcurs, va spune cu voce tare ce numere arunca pe zar, adunand mereu numarul aruncat pe zar cu totalul acumulat de la zarurile anterioare ( jucatorii inactivi in tura respectiva pot scrie pe foaie aceste numere care sunt aruncate cu zarul mic, pentru a calcula totalul in paralel cu Seful de proiect). Imediat ce Seful de proiect ajunge la 30, va striga ” Opreste constructia!” si Seful de santier va trebui sa se opreasca.

In tot acest timp, Seful de saniter :

-intai intoarce primul jeton cu modele de construit din teanc

-alege zarurile care ii trebuie pentru constructia ilustrata pe jetonul respectiv

-arunca cu zarurile alese

-verifica daca poate construi nivelul inferior si apoi piesele pe care le poate folosi ulterior, in functie de numarul aruncat pe zar.  Dupa aceea, poate sa dea cu zarurile ramase, pana poate construi cu ele, conform regulilor. De ce conteaza punctele aruncate pe zaruri, veti vedea mai jos, la „Reguli de construit”.

Daca Seful de santier a executat corect un model de construit de pe jeton (Make), il va darama apoi (brake) si va pune jetonul respectiv alaturi, pentru ca vor conta mai tarziu punctele scrise pe el.

Dupa aceea, va intoarce inca un jeton si va juca in aceeasi maniera. Jocul continua astfel, pana ce Seful de proiect va opri constructia. O constructie neterminata nu se va lua in considerare, nu se vor aduna punctele de pe jeton respectiv.

Reguli de construit:

Peste un cub/dreptunghi nu se poate construi, decat daca piesele respective arata un punctaj mai mare! Aceasta inseamna ca piesele de jos vor avea cat mai putine puncte posibil. Cu cat se ridica structura, cu atat piesele de sus trebuie sa aiba un punctaj mai mare.

De exemplu, cubul alb arata 1, iar cubul negru arata 2. Asta inseamna ca dreptunghiul violet/albastru trebuie sa fie cel putin 3. Cubul galben de deasupra trebuie sa fie de cel putin 4 puncte.

mbw4

Alte punctaje posibile ar mai fi, de exemplu:

  • alb-1, negru-2, albastru-4, galben- 6   SAU
  • alb-2, negru-2, albastru- 4, galben- 5 etc…

Ambele dreptunghiuri nu au niciun punctaj pe laterale. Daca se va construi cu dreptunghiurile in pozitie verticala, atunci ele vor lua valoarea cuburilor de sub ele. Daca vor sta pe masa, ca prim nivel, vor avea valoarea zero.

Sa recapitulam : Seful de santier poate sa dea cu zarurile de cate ori doreste( chiar si dupa ce e aproape gata de construit), ca sa gaseasca o valoare mai convenabila pentru urmatoarele etaje ale constructiei. Important este ca la final constructia sa fie identica cu modelul de pe jeton!

Dupa ce se termina tura unui jucator ( cand Seful de proiect ajunge cu numaratoarea la 30), jocul continua, in sensul acelor de ceas, cu alt jucator care devine noul Sef de santier care va construi si cu jucatorul din dreapta acestuia, care va fi noul Sef de proiect (fostul Sef de santier devine Sef de proiect).

Carti speciale:

mbw5_a

Daca in teancul cu jetoane apar un 3 sau un 4, Seful de santier va putea construi cu ce cuburi doreste, la alegere! Cu toate acestea, doar una din piese trebuie sa atinga masa! Nu are voie sa foloseasca dreptunghiuri, ci numai cuburi! Regulile de construit sunt valabile si pentru aceste jetoane.

mbw5_b

Jetoanele cu piese gri vor indica pozitiile cuburilor si ale dreptunghiurilor. Seful de santier va alege ordinea culorilor dupa cum doreste, respectand regulile de construit cu privire la valorile crescatoare ale pieselor din constructie.

Sfarsitul jocului:

Se va juca pana ce fiecare jucator va fi Sef de santier de 2 ori ( la jocul cu 4 jucatori) sau de 3 ori (la jocul cu 2-3 jucatori).

La final, fiecare jucator va aduna punctele de pe jetoanele pe care a reusit sa le construiasca in toate rundele. Cine are cele mai multe puncte e castigator.

Varianta rapida:

In varianta rapida este o regula mai simpla: Cuburi si dreptunghiurile pot fi construite imediat pe alte piese, daca au ACEEASI valoare sau o valoare mai mare.

Sugestie pentru jocul in doi: Intrerupeti jocul pentru scurt timp, dupa fiecare jeton construit. In felul acesta, Seful de proiect poate sa verifice daca Seful de santier a construit corect.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

 

 

Publicitate

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s