Reguli de joc – Schnipp-Schnapp Teletubbies.Ravensburger

Jocul este recomandat pentru 2-6 jucatori de 3-6 ani.

DSCF4549Continutul jocului:

  • 36 de carti cu 9 serii de 4 imagini identiceDSCF4550Pentru copilasii care nu sunt familiarizati cu personajele britanice Teletubbies, acestea sunt urmatoarele:DSCF4552

Schnipp-Schnapp

Scopul jocului este de a adunat cat mai multe cvartete (seturi de 4 carti identice).

La inceput, se vor amesteca bine cartile si se vor imparti in mod egal intre jucatori. Apoi, fiecare jucator se uita la cartile din mana si, daca are deja un cvartet, are voie sa il scoata imediat. Restul cartilor vor fi puse pe masa in teancuri, cu imaginea in jos, in dreptul fiecarui jucator.

Cel mai mic jucator va incepe jocul, intorcand cartea de deasupra, dupa care o va pune alaturi de teancul lui, in alt teanc. Urmatorii jucatori vor continua jocul in aceeasi maniera, fiecare ia cate o carte din teancul propriu si o va pune alaturi, cu imaginea la vedere.

Cand se striga SCHNAPP? Jucatorii trebuie sa fie atenti la cartile pe care le vor intoarce ceilalti. Cine observa primul o carte identica cu a lui in teancul altui jucator va striga tare SCHNAPP si va primi TOATE CARTILE din teancul acelui jucator. Daca acea imagine este pe teancurile mai multor jucatori, jucatorul care a strigat Schnapp! va primi toate aceste teancuri. Dupa aceea, jucatorul respectiv se va uita bine in toate cartile lui, inclusiv in cele din teancul lui care e intors cu fata in jos si va scoate deoparte toate cvartetele pe care le va avea. Apoi isi va amesteca bine cartile ramase si le va pune din nou in teanc, cu fata in jos. Jocul merge mai departe, in aceeasi maniera.

Cine a strigat SCHNAPP!  si a gresit va fi nevoit sa isi lase teancul cu carti la vedere in mijlocul mesei. Aceste carti se pot castiga, daca vei striga SCHNIPP! de indata ce apare la unul din jucatori o carte identica cu cartea de deasupra din teancul acesta. ATENTIE, insa: cine striga gresit SCHNIPP! va avea aceeasi soarta, va trebui sa faca la fel, sa si le lase in mijlocul mesei.

Nu mai sunt carti de intors? E simplu: intoarceti-va teancurile cu carti la vedere, dupa ce le-ati amestecat bine. Daca un jucator nu mai are carti, se va retrage din joc.

Castigator  e cel care va avea la final cele mai multe cvartete adunate pe parcursul jocului.

Cvartet

Se vor imparti toate cartile de joc intre jucatori. Cine e la rand va intreba pe ceilalti jucatori, la alegere, despre o anume carte. Daca jucatorul intrebat are cartea respectiva, i-o va da jucatorului respectiv. Acel jucator are voie sa intrebe de cate ori vrea, atat timp cat ceilalti jucatori au cartile despre care intreaba. Daca un jucator nu are cartea respectiva, tura jucatorului care cauta carti se termina si urmatorul jucator e la rand si se joaca in aceeasi maniera. Cine formeaza cvartete, le va pune alaturi pe masa.

Jocul se incheie cand cartile se termina si toate cvartetele sunt formate. Cine are cele mai multe cvartete e castigatorul jocului.

 

Popa Prostu’

Se poate juca Popa Prostu’ cu cartile acestea, daca se scot 3 Noo-Noo din joc, iar Noo-Noo ramas va fi Popa Prostu’.

Cartile se vor amesteca si se vor imparti in mod egal intre jucatori. Jucatorii se vor uita la cartile din mana si vor forma perechi cu cate doua imagini identice, le vor scoate si le vor pune pe masa. Restul cartilor vor fi tinute in mana, evantai, asa incat ceilalti jucatori sa nu le poata vedea. Dupa aceea, cel mai mic jucator incepe, tragand o carte dintre cartile jucatorului din stanga lui, sperand sa nu fie cumva Noo-Noo! Jocul continua in sensul acelor de ceas, se vor tot forma perechi, pana se termina toate cartile din maini. Jucatorul care ramane cu Noo-Noo va fi Popa-Prostu’ . Pedeapsa e sa cante un cantecel! 🙂

Joc de memorie

Pentru ca toate cartile sunt perechi, se poate juca memory cu acestea. Cartile se vor amesteca bine si se vor pune pe masa, pe randuri si coloane, cu imaginea in jos. Jucatorii vor intoarce pe rand cate doua carti la alegere si, daca sunt pereche, va avea voie sa le pastreze.

  • Daca un jucator a gasit o pereche, are voie sa mai intoarca alte doua carti.
  • Daca cele doua carti intoarse nu sunt pereche, jucatorul respectiv le va pune din nou cu imaginea in jos si jocul va continua la fel, in sensul acelor de ceas.

Important e ca ceilalti jucatori sa fie atenti cand un jucator intoarce cele doua carti, pentru a tine minte locul unde sunt anumite personaje si astfel se vor gasi mai repede cartile pereche.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s