Reguli de joc – Gänsespiel

Cele mai vechi jocuri in spirala au fost descoperite in mormintele egiptene, datand inca dinainte de anul 3000 i.C. Din Grecia, Italia si Franta, jocul in spirala s-a raspandit incepand cu secolul al 16-lea in toata Europa.

Este intersant ca cele mai multe forme ale acestui joc au 63 de spatii,  in numerologia antica fiind foarte importanti fiecare al 7lea si al 9lea an din viata oamenilor, iar 63 este produsul acestor doua numere-cheie.

La fel de interesant este faptul ca cele mai multe jocuri cu gastele au mereu surprize/capcane la aceleasi numere (campurile 6, 19, 31, 42, 52, 58 …). La mai toate jocurile, spirala incepe de la dreapta si se intoarce spre stanga, inspre interior. In aceasta spirala, se putea vedea o intreaga panorama a vietii omenesti, in care sunt pericole, coincidente, ocazii fericite, progrese, regrese si, nu in cele din urma, chiar moarte.

Chiar din vremuri stravechi, tot printr-o spirala era reprezentat chiar timpul si continuitatea lui, in timp ce pentru multe civilizatii spirala era semnul vesniciei.

In ultimele decenii, s-a schimbat mult insemnatatea acestui joc. Astazi, este un joc pentru copii foarte indragit, iar pentru cine doreste sa citeasca dincolo de ilustratiile plansei de joc, exista mereu loc de discutii mai profunde si interesante!

DSCF5879

Scopul jocului:  Jucatorul care va depasi toate obstacolele si va ajunge primul cu gasca lui va fi castigator.

Jocul este recomandat pentru 2-4 copii de 5 ani+.

Pregatirea jocului:   Planul de joc va fi pus pe masa si fiecare jucator isi va alege o gasca. Toate figurinele de joc vor fi puse in fata spatiului de joc cu numarul 1.

DSCF5880

 

Cum se joaca?

Varianta de joc 1

Cel mai tanar jucator incepe, dupa care se va juca in sensul acelor de ceas. Se va arunca mereu cu 2 zaruri. Jucatorii isi vor muta piesele tot atatea spatii cate puncte au aruncat pe ambele zaruri laolalta. Dar ATENTIE, daca figurina cuiva ajunge pe un spatiu marcat cu * si pe care sunt numerele de mai jos, atunci jucatorul respectiv va respecta urmatoarele reguli:

  • 5 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 6 : Podul te ajuta sa scurtezi drumul si nici nu te uzi la picioare, trecand raul – inainteaza pana la 12.
  • 9 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 14 : Mai mergi o data inainte tot atat cat ai dat cu zarurile acum.
  • 18 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile. Totusi, daca te opresti pe 23, ramai acolo pana data viitoare, cand ai voie sa dai cu zarurile din nou.
  • 19 : Innoptarea la han costa bani – stai doua runde, nu ai voie sa dai cu zarurile.
  • 23 si 27 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 31 : O inghititura de apa rece o invioreaza pe gasca. Mai da o data cu zarurile!
  • 32 si 36: Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 41 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dar cu zarurile.
  • 42 : Te-ai pierdut in labirint, intoarce-te la 30.
  • 45 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 50 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile. Daca gasca ajunge pe locul 54, totusi, va fi nevoita sa ramana acolo, doar tura viitoare va mai da iar cu zarurile.
  • 52 : Ai ajuns la inchisoare. Stai doua ture.
  • 54 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 58 : Vai, ai adormit! Trebuie sa iei totul de la capat, de la punctul de start!
  • 59 : Mai inainteaza o data tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 63 : Ura, ai castigat!!  Pe locul acesta nu trebuie sa ajungi cu punctaj exact, important e sa-ti ajunga zarurile pentru a ajunge pana aici, nu conteaza ca sunt puncte in plus.

Atentie: Daca un jucator ajunge cu gasca de pe un spatiu cu *steluta pe alt spatiu cu * steluta, pe care e inca o comanda de indeplinit, nu o va mai executa pe a doua, va ramane acolo si va da cu zarurile tura viitoare.

Primul jucator care va ajunge cu bine la final va fi castigatorul jocului si Regele Gastelor!

DSCF5881

Varianta de joc 2 : Cine castiga cele mai multe valori?

Aceasta varianta de joc se joaca asa cum a fost conceputa acum sute de ani. Vine din vremurile in care o jucau doar adultii ca joc de noroc si se juca cu bani adevarati, doar ani mai tarziu a devenit un simplu joc pentru copii.

Pentru inceput, fiecare copil primeste cate o gasca si 5 valori. Bineinteles ca nu se vor folosi bani, ci mici obiecte, dulciuri sau ceva asemanator. Daca jucatorii vor fi nevoiti sa renunte la valori, acestea se vor pune in mijlocul mesei. Se va juca tot cu doua zaruri si se va inainta cu atatea puncte cat va fi suma celor doua punctaje aruncate pe zaruri.

Castigator va fi cel care va ajunge primul la final. Nu trebuie sa arunce cu zarurile un numar exact, iar punctele in plus nu conteaza.

Cine arunca IN PRIMA TURA 3 si 6, va merge direct pe spatiul 26.

  • 5 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 6 : Mergi pana pe 12, ca sa te balacesti in voie. Pentru asta, trebuie sa platesti cu o „valoare”.
  • 9, 14, 18 : Mergi inapoi tot atatea spatii cat ai dat cu zarurile.
  • 19 : Un festin gustos la han costa si timp, si bani : stai aici doua ture si plateste si o „valoare”.
  • 23, 27 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 31 : Pleosc! Ai cazut in fantana! Vei ramane aici pana vine alt jucator sa te salveze – salvatorul nu va fi nevoit sa ramana mai departe in fantana, tura viitoare veti da cu zarurile amandoi pur si simplu. Pentru ca ai fost salvat, vei plati o „valoare”.
  • 32, 36, 41 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 42 : Te-ai pierdut in labrint, mergi inapoi la 30 si plateste o „valoare”.
  • 45, 50 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 52 : Ai ajuns la inchisoare! Vei ramane inchis pana vine alt jucator sa te salveze – salvatorul nu va fi nevoit sa ramana mai departe in inchisoare, tura viitoare veti da cu zarurile amandoi pur si simplu. Pentru ca ai fost salvat, vei plati o „valoare”.
  • 54 : Mai inainteaza o data tot dat cat ai dat cu zarurile.
  • 58: Vai, ai adormit! Trebuie sa iei totul de la capat, de la punctul de start!
  • 59 : Mai inainteaza o data tot atat cat ai dat cu zarurile.
  • 63 : Cine ajunge aici va fi sarbatorit ca Biruitor si va primi toate „valorile” adunate pe masa de-a lungul jocului!

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s