Ritter Kunibert im Zahlenland (Cavalerul Kunibert in Tara Numerelor) este un joc educativ pentru copii mai mici, prin intermediul caruia ei pot invata sa numere de la 1 pana la 10 in diferite modalitati, care mai de care mai deosebite. Jocul este recomandat pentru 2-4 jucatori de 4-7 ani.
Ideea de baza este ca acest cavaler trebuie sa-l alunge din tara pe Diavolul numerelor. Ca sa reuseasca asta, el trebuie sa recunoasca numere si multimi de numere si sa duca la indeplinire niste sarcini.
Sunt doua modalitati de joc, de grade de dificultate diferite, o varianta pentru incepatori si una pentru jucatori mai experimentati.
Continutul jocului:
- un drum al numerelor, format din 3 piese
- cavalerul Kunibert si Diavolul numerelor
- 12 banuti
- un regulament de joc
- 10 tari ale numerelor, cu 10 picioruse din pvc
- 10 coroane pentru fiecare tara ( in diferite forme geometrice), 12 cipuri de padure si 10 porti pentru tari
- 10 cristale magice
- un saculet textil
- o plansa de joc
Plansa de joc si drumul numerelor:
Plansa de joc va servi pentru ca jucatorii sa puna pe ea cipurile de padure si coroanele pentru fiecare tara. Drumul numerelor se va pune in jurul plansei de joc si pe el se va deplasa Diavolul numerelor, in a doua varianta de joc.
Tarile numerelor si portile lor:
In joc sunt 10 tari ale numerelor, iar fiecare tara are o poarta cu numarul respectiv. Poarta este fixata cu piciorusul de pvc pe tara.
Pe tara sa vad 1 pana in 10 gauri, iar numarul gaurilor e identic cu numarul de pe poarta respectiva. In timpul jocului, gaurile se vor umple cu cristale magice.
In spatele portii se vede acelasi numar ca cel scris pe poarta si un spatiu liber. In spatiul respectiv se pune coroana tarii. Fiecare coroana are o forma geometrica unica si cand se va aseza coroana se va verifica daca e coroana potrivita.
Figurinele de joc si cipurile:
- Diavolul numerelor incearca sa fure coroanele tarilor.
- Cavalerul Kunibert trebuie sa duca coroanele tarilor inapoi.
- Cipurile cu padure arata pe o parte padure si pe cealalta parte un numar si multumi de animale de acelasi numar. In a doua varianta de joc Cavalerul Kunibert va inainta cu ajutorul cipurilor.
- Scopul jocului este este sa duci coroanele la tarile lor.
- Cavalerul Kunibert va ajunge intr-o tara a numerelor cu ajutorul cristalelor magice.
- Jucatorii care reusesc sa duca o coroana inapoi sau sa prinde diavolul vor primi banuti.
Varianta de joc 1:
Pregatirea jocului:
Pe plansa de joc se vor pune coroanele tarilor cu numerele 1-5. In jurul plansei de joc se vor aseza Tarile Numerelor 1-5. Toate cele 10 cristale se vor pune in saculetul textil. Diavolul numerelor va fi pozitionat in spatele unei Porti, la intamplare. Cavalerul Kunibert va sta pregatit, alaturi de Tarile Numerelor.
Desfasurarea jocului:
Primul jucator il va duce pe Cavalerul Kunibert in fata portii unde sta ascuns Diavolul numerelor.
Pe poarta respectiva este un numar. Jucatorul respectiv va trebui sa scoata din saculet tot atatea cristale magice, fara sa se uite. Toate cristalele scoase de jucator vor fi puse in gaurile din fata portii respective. Daca toate gaurile au fost acoperite si nu mai ramane niciun cristal, atunci sarcina a fost indeplinita corect.
Asta inseamna pentru Cavalerul Kunibert ca poate intra pe poarta in Tara acelui numar si va trece in spatele portii. Din cauza asta, Diavolul numerelor va trebui sa fuga intr-o alta Tara a altui numar, care e libera inca.
Dupa aceea, jucatorul respectiv va lua Coroana acelei Tari si o va pune la locul ei. Daca jucatorul a ales coroana corecta ( dupa numar si dupa forma), el va primi un banut.
Daca jucatorul nu a reusit sa scoata numarul corect de cristale magice din saculet SAU daca jucatorul a scos numarul corect de cristale si a ajuns pana la punctul in care alege Coroana si aici a gresit, pierde tura si urmatorul jucatorul e la rand.
Cristalele folosite la portile anterioare se pun inapoi in saculet, pentru tura urmatoare.
Jocul continua in aceeasi maniera, pana cand toate Tarile Numerelor si-au primit coroana, moment in care jocul se incheie, iar jucatorul care a adunat cei mai multi banuti va fi castigator.
Varianta de joc 2:
Pregatirea jocului:
Pe plansa de joc se vor pune cipurile cu padure cu imaginea cu copacii in sus si toate cele 10 coroane ale Tarilor Numerelor. In jurul plansei de joc se vor pune cele zece Tari ale Numelor si Drumul Numerelor, de jur imprejur. Cele zece cristale magice se vor pune in saculetul textil. Diavolul numerelor va sta pe locul de start ( imaginea cu tridentul) pe Drumul numerelor. Cavalerul Kunibert va fi pozitionat in fata portii Tarii lui 1.
Desfasurarea jocului:
Un cip cu padure se intoarce.
- Daca acesta arata un numar, Cavalerul Kunibert va inainta atatea spatii cate indica cipul respectiv, in sensul acelor de ceas sau invers, in sens contrar acelor de ceas.
- Daca acesta arata pe Diavolul numerelor, Diavolul inainteaza un camp, dupa care urmatorul jucator e la rand.
Cipul se intoarce iar cu fata in jos.
Cand Cavalerul Kunibert a ajuns intr-o tara care nu are coroana inca, se scot atatea cristale din saculet cat arata numarul pe poarta. Daca jucatorul care e la rand reuseste acest lucru, fara a se uita, Cavalerul intra in tara respectiva. Daca jucatorul nu a reusit sa scoata numarul exact, urmatorul jucator e la rand. Daca tara respectivs are deja coroana, Cavalerul Kunibert va sta pe loc, tura se termina si urmatorul jucator e la rand.
Dupa ce Cavalerul ajunge in Tara unui numar, va lua o coroana de pe plansa jocului si se va pune in spatiul liber, dedicat coroanei. Daca e coroana buna, jucatorul are voie sa isi ia un banut, daca nu, Cavalerul Kunibert este pus in fata portii si urmatorul jucator va intoarce un cip cu padure.
Prima faza a jocului se termina cand au fost asezate toate coroanele, dupa care Diavolul este fugarit pe Drumul numerelor, in aceeasi maniera, intorcandu-se pe rand cate un cip cu padure si respectand regula de mai sus ( Cavalerul va intra pe Drumul numerelor, de la spatiul de joc cu tridentul, de acolo inainteaza atatea spatii cat indica cipul sau Diavolul inainteaza un spatiu, daca apare imaginea lui pe cip). Cand Cavalerul Kunibert il depaseste pe Diavol pe Drumul numerelor, jucatorul respectiv primeste un banut.
Sfarsitul jocului:
- jocul se termina si toti jucatorii pierd, cand Diavolul ajunge la final inaintea Cavalerului Kunibert
- jocul se termina si jucatorul cu cei mai multi banuti e castigator, cand Cavalerul Kunibert il ajunge pe diavol si il depaseste.
Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.
Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!