Reguli de joc – Die kleine Hexe / Kosmos

Micuța vrăjitoare, care încă este considerată tânără deși vârsta ei este de 127 ani, are un an la dispoziție pentru a ajunge o vrăjitoare „bună”. Doar după aceea, a spus Vrăjitoarea Șefă, ea poate să danseze, împreună cu marile vrăjitoare, pe muntele Blocksberg, în Noaptea Valpurgiei. Însă ce trebuie să faci pentru a ajunge o vrăjitoare „bună”? Corbul Abraxas știe ce trebuie făcut și îți sugerează să faci numai fapte bune în domeniul vrăjitoriei. Totuși, acest lucru nu este atât de simplu precum pare, deoarece micuța vrăjitoare trebuie să ajungă în locul potrivit, la momentul potrivit. Iar mătura cea nouă nu a fost testată încă, motiv pentru care face niște salturi sălbatice –vrăjitoarea ce mică trebuie să aibă grijă să nu se oprească în turla bisericii!

kleinehexe

Jucători: 2-4

Vârsta: peste 5 ani

Durata jocului: 25 minute

Traducere și adaptare: Anton Marcel, caruia ii multumim!

CONȚINUTUL JOCULUI

O structură tridimensională cu cer, 4 bețe din lemn, 1 vrăjitoare mică, 1 suport magnetic din lemn cu lanț format din 3 zale, 1 bilă magnetică, 1 lanț format din 2 zale, 1 corb Abraxas de agățat, 9 Biserici, 9 Turle ale Bisericilor, 1 figurină –corbul Abraxas, 1 figurină – Baba Cloanța, 13 cărți cu imagini, 1 tablă de joc cu 13 imagini, 1 Calendar, 26 jetoane albastre de plastic, 2 suporturi de plastic, 26 jetoane cartonate (câte două din fiecare culoare), 1 tablă de joc de plastic.

SCOPUL JOCULUI

Cine reușește să facă cele maimulte fapte bune împreună cu micuța vrăjitoare adunând astfel cele mai multe jetoane albastre?

PREGĂTIREA JOCULUI

1.Tabla de joc de plastic, Turlele Bisericilor și Cerul

Jocul se desfășoară în cutie. Se scot din cutie componentele jocului, rămânând doar tabla de joc de plastic. În găurile din cele patru colțuri ale tablei de joc de plastic se introduce câte un inel de carton, până acestea se fixează bine. Apoi, prin inelele de carton, se introduc cele patru bețe din lemn. Se asamblează Bisericile, unind, cu ajutorul fantelor, părțile cele înalte ale Bisericilor cu acoperișul acestora. Apoi Bisericile gata construite sunt introduse în spațiile corespunzătoare ale tablei de joc de plastic, deasupra acestora fiind așezată câte o turlă roșie de plastic. Pentru stabilirea numărului de Biserici care vor fi folosite în joc, a se vedea finalul acestui regulament, secțiunea „Variante de joc”.

2.Micuța vrăjitoare

Micuța vrăjitoare, legată cu ajutorul lanțului de magnet și de corb, este poziționată în orice loc se dorește, cu partea magnetică dedesubtul cerului și cu bila așezată pe cer. Încearcă să zbori cu ea, mișcând bila spre înainte și spre înapoi. Câteodată mătura este imprevizibilă, astfel că nu este foarte ușor zborul printre turlele bisericilor.

kleinehexe1

3.Cele 13 cărți și cele 26 de jetoane de carton

Plasează cele 13 cărți, cu partea cu imagini în sus, lângă cutie, astfel încât niciuna dintre cărți să nu o acopere pe cealaltă. Înainte de a întoarce cărțile cu fața în jos, fiecare jucător se poate uita la imagini. Dacă ești un jucător mai experimentat sau dacă îți dorești un joc mai dificil, plasează-le de la bun început, cu partea cu corbul Abraxas în sus. În cazul jetoanelor de carton, fiecare culoare se repetă de două ori: Câte un jeton este plasat pe fiecare dintre cărțile plasate cu fața în jos, în timp ce al doilea jeton este plasat în spațiile rotunde de pe tabla de joc de plastic. În ambele cazuri, jetoanele sunt plasate aleatoriu, și în mod diferit, înainte de începerea unui joc nou.

4.Figurina corbului Abraxas și tabla de joc cu imagini

Figurina corbului Abraxus este fixată într-unul din cele două suporturi de plastic, fiind așezată lângă tabla de joc cu imagini.

5.Calendarul și figurina Babei Cloanța

Cele două părți ale Calendarului sunt plasate una lângă alta. Acesta prezintă un an vrăjitoresc, care începe după Noaptea Valpurgiei, cu 1 Mai și se încheie la sfârșitul lunii Aprilie, cu următoarea Noaptea Valpurgiei. Baba Cloanța este așezată în suportul corespunzător, fiind plasată pe primul câmp, care arată 1 Mai. Cele 26 de jetoane de plastic sunt plasatelângă tabla de joc cu imagini.

kleinehexe2

DESFĂȘURAREA JOCULUI

Jocul se desfășoară în sensul acelor de ceasornic, fiind început de cel mai tânăr jucător. Fiecare tur de joc implică doi jucători: jucătorul de start, care mută micuța vrăjitoare, și vecinul său din stânga, care joacă cu corbul Abraxas. Acest lucru se schimbă după fiecare tur de joc, spre vecinul din stânga. Jucătorul care joacă rolul corbului Abraxas decide care dintre faptele cele bune trebuie să fie îndeplinită. Pentru aceasta, jucătorul plasează figurina corbului pe una dintre imaginile tablei de joc.

Notă: Pe tabla de joc cu imagini se pot observa imagini din cartea „Micuța vrăjitoare”. Știi povestea? Apoi trebuie să-i ceri micii vrăjitoare să îndeplinească fapta cea bună indicată prin imagine. De exemplu, în cazul imaginii care ilustrează o femeie în pădure: „Micuță vrăjitoare, trebuie să zbori la femeia din pădure și să o ajuți să strângă cât mai multe lemne!”. Sau: „Micuță vrăjitoare, ajut-o pe femeia din pădure să strângă lemne!”

Cum se va descurca jucătorul de start, pentru a ajuta micuța vrăjitoare să îndeplinească fapta cea bună? Mai întâi se gândește cu privire la cartea care conține imaginea respectivă. Această carte nu trebuie întoarsă cu fața în sus! Pe carte, unde el crede că se găsește imaginea respectivă, există un jeton colorat. Un jeton de aceeași culoare se găsește în tabla de plastic, într-unul dintre spațiile destinate jetoanelor. Acolo este locul înspre care trebuie să zboare vrăjitoarea.

Exemplu: Dacă jucătorul care îndeplinește rolul Vrăjitoarei crede că imaginea femeii din pădure se găsește pe cartea aflată dedesubtul jetonului roșu, el se uită unde se găsește jetonul respectiv pe tabla de joc de plastic. Apoi el „zboară” pentru a îndeplini fapta cea bună.

Zborul micuței vrăjitoare

Micuța vrăjitoare începe zborul din locul în care a rămas „blocată”în zborul precedent. Astfel, câteodată, jucătorul este aproape de destinația sa, iar câteodată este destul de departe.

Jucătorul zboară cu micuța vrăjitoare, mutând bila înainte și înapoi, deasupra „cerului” – în acest mod, vrăjitoarea zboară deasupra spațiului de joc. Întotdeauna jucătorul poate să observe cum se deplasează și unde zboară vrăjitoarea. Câteodată, mătura este imprevizibilă!

În timp ce zboară cu micuța vrăjitoare, jucătorul trebuie să nu dărâme vreo turlă de biserică. În cazul în care sunt doborâte una sau mai multe turle, turul său se încheie imediat. Acest lucru se aplică și în cazul în care vrăjitoarea se prăbușește în mod accidental. Ei nu îi mai este permis zborul spre destinație. În ambele cazuri, Baba Cloanța se mută un spațiu pe Calendar. Jucătorul din stânga jucătorului de start, devine următorul jucător cu vrăjitoare, în timp ce vecinul său din stânga joacă rolul Corbului.

Sosirea la destinație

O destinație este considerată atinsă atunci când corbul Abraxas, care atârnă dedesubtul micuței vrăjitoare, plutește deasupra jetonului de culoarea dorită –și atunci când, în timpul zborului, toate turlele Bisericilor au rămas pe poziția lor. Acum, jucătorul poate să întoarcă cartea aflată dedesubtul jetonului care are aceeași culoare.

Exemplu: Micuța vrăjitoare și Abraxas plutesc deasupra jetonului roșu. Jucătorul întoarce cartea deasupra căreia se găsește jetonul roșu.

Acum, fiecare jucător privește imaginea cărții ce tocmai a fost întoarsă pentru a verifica dacă aceasta se potrivește cu imaginea pe care se află corbul.

1.Se potrivesc cele două imagini?  Atunci mica vrăjitoare a găsit locul potrivit. Drept recompensă, jucătorul primește un jeton albastru. Un al doilea jeton albastru este plasat deasupra imaginii corespunzătoare de pe tabla de joc. În acest fel, în orice moment al jocului, poți să stabilești care dintre faptele bune au fost deja îndeplinite, fiecare sarcină putând fi executată doar o singură dată.

Cartea este întoarsă din nou, iar jetonul colorat este plasat deasupra ei. Jocul este continuat de următorii jucători: noul jucător de start (cu micuța vrăjitoare) și vecinul său din stânga (cu corbul Abraxas).

2.Nu se potrivesc cele două imagini? Foarte rău! Jucătorul nu primește jetonul albastru. Din nou, cartea este întoarsă, iar jetonul colorat este plasat deasupra ei. Imaginea de pe tabla de joc nu primește un jeton albastru, deoarece fapta cea bună nu a fost îndeplinită. Baba Cloanța este mutată un spațiu pe traseul Calendarului. Următorii jucători sunt: noul jucător de start (cu micuța vrăjitoare) și vecinul său din stânga (cu corbul Abraxas).

SFÂRȘITUL JOCULUI

Jocul se încheie:

DACĂ pe fiecare imagine de pe tabla de joc există câte un jeton albastru, fiind îndeplinite toate cele 13 fapte bune. Micuța vrăjitoare, bucurându-se de ajutorul pe care i l-ai acordat, a ajuns o vrăjitoare „bună”. Acum ea se poate prezenta în consiliul vrăjitoarelor, toți jucătorii câștigând împreună cu ea. Jucătorul care are înaintea sa cele mai multe jetoane albastre este cel care devine prietenul ei cel mai bun. El poate să facă un tur de onoarea împreună cu ea. Noaptea Valpurgiei te așteaptă, micuță vrăjitoare!

SAU DACĂ Baba Cloanța a ajuns pe ultimul spațiu al Calendarului, înainte ca micuța vrăjitoare să îndeplinească toate faptele bune. Din păcate, micuța vrăjitoare nu a reușit, în timp util, să devină o vrăjitoare „bună”. Prin urmare, corbul Abraxas nu-i permite acesteia să participe la consiliul vrăjitoarelor din Noaptea Valpurgiei. Păcat! Toți jucătorii, alături de micuța vrăjitoare, au pierdut în fața Babei Cloanța… Oricum, micuța vrăjitoare îi mulțumește jucătorului care a obținut cele mai multe jetoane albastre, pentru sprijinul său, numindu-l prietenul ei cel devotat.

VARIANTE DE JOC

Numărul turlelor: poți să alegi numărul turlelor ce vor fi folosite. Cu cât sunt mai multe turle, cu atât mai dificil este zborul vrăjitoarei. Este recomandabil a se începe cu mai puține turle –acestea pot fi amplasate așa cum se dorește. Există turle care au două sau chiar patru metereze –cu cât sunt mai puține metereze, cu atât mai ușor vor cădea turlele. Poți să alegi tu însuți nivelul de dificultate al jocului.

Jucătorul nu are timp nelimitat pentru a zbura! Jucătorii pot să arunce o vrajă, cum ar fi: „Hokus Pocus, măr vrăjit / mâțe negre în asfințit / galbena păpădie s-a ofilit / micuță vrăjitoare, hai la locul potrivit!” Atunci când s-a încheiat vraja, jucătorul trebuie să fii ajuns la locul potrivit cu vrăjitoarea –fără să fi doborât vreo turlă a bisericii. La început, vraja poate fi spusă chiar de două ori, astfel încât jucătorii să aibă vreme să se adapteze cu privire la zborul care trebuie făcut până în locul dorit. În cazul jucătorilor mai mici, vraja trebuie spusă mai rar.

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s