Reguli de joc – Tal der Abenteuer / Parker

jocuri_noiembrie_1_174

Tal der Abenteuer: Die Schatzsuche im Himalaja

Valley of Adventure: The Search for Treasure in the Himalayas

Valea Aventurii: In cautarea comorii din Himalaya

Jucatori: 2 – 4

Varsta: peste 8 ani

Durata jocului: ≈ 45 minute

Traducere si adaptare: Anton Marce, caruia ii multumim!

jocuri_noiembrie_1_176

CONTINUTUL JOCULUI

1 tabla de joc cu 2 fete

4 pioni de lemn

15 pietre pretioase

55 de carti

15 jetoane

5 placi – punte

-32 de monede (cate 8 cu valorile 1, 2, 5 si 10)

jocuri_noiembrie_1_177

PREGATIREA JOCULUI

  1.  Se plaseaza tabla de joc cu partea care arata templul Tibetan in sus.
  2. Se aseaza cei 4 pioni pe spatiul de start (satul din coltul inferior stanga). Acestia sunt cei 4 aventurieri. Nota: in acest joc, jucatorii vor folosi toti cei patru aventurieri.
  3. Se intorc cele 15 jetoane cu fata in jos si se amesteca. Apoi se plaseaza cu fata in jos cate un jeton pe fiecare dintre cele 15 spatii marcate in acest scop.
  4. Aseaza o piatra pretioasa pe spatiul templului.
  5. Pietrele pretioase ramase sunt asezate langa tabla de joc.
  6. Monedele sunt asezate langa tabla de joc. Nota: Placile-punte sunt folosite doar atunci cand aventurierii ajung in munte.
  7. Se amesteca bine cartile si se impart jucatorilor astfel:
  •   in jocul cu 2 sau 4 jucatori: 11 carti per jucator
  • in jocul cu 3 jucatori: 13 carti per jucator

Nota: Pastreaza cartile ascunse fata de ceilalti jucatori.

8. Cartile ramase sunt asezate cu fata in jos, intr-un pachet de extragere, plasat langa tabla de joc. Se lasa loc langa acest pachet, pentru pachetul de decartare.

DESFASURAREA JOCULUI

Jucatorul aflat in stanga dealer-ului isi indeplineste primul tur. Apoi jocul continua in sensul acelor de ceasornic.

tal1

TEMPLUL TIBETAN

Pe turul propriu:

1. Joaca una dintre carti, si apoi decarteaz-o cu fata in sus.

tal2a

2. Muta aventurierul de culoarea corespunzatoare cartii jucate atatea spatii cate sageti are cartea. Daca joci o carte Joker (care are sageti maro), atunci poti sa muti oricare aventurier.

3. Daca aventurierul aterizeaza pe un jeton plasat cu fata in jos, intoarce-l si indeplineste instructiunile acestuia.

tal2b

Nota: de indata ce a fost intors un jeton, acesta devine activ. Toti ceilalti aventurieri care ajung pe spatiul respectiv, vor indeplini aceleasi instructiuni.

4. Daca mutarea a fost indeplinita, atunci este randul urmatorului jucator.

S-A AJUNS LA TEMPLU

De indata ce primul aventurier a ajuns la Templu, prima sarcina a aventurierului a fost indeplinita: El a gasit inscriptia secreta, impreuna cu harta vaii. Inainte de a continua, urmeaza acesti pasi:

1.Jucatorul care a mutat aventurierul la templu ia piatra pretioasa care se afla acolo.

2. Toti jucatorii trebuie sa-si arate cartile pe care le mai au in mana. Acum sunt punctate aceste carti. Jucatorii vor casiga acum puncte, sub forma monedelor, astfel:

  • a) Toate cartile Joker sunt decartate, deoarece nu sunt acordate puncte pentru ele.
  • b) Se colecteaza 3 puncte pentru fiecare carte care are aceeasi culoare ca si aventurierul din templu.
  • c) Tabla de joc este impartita in 4 sectoare, fiecare dintre ele cu diferite valori in monede. In functie de sectorul pe care se afla aventurierii, se aduna sau se pierd puncte pentru cartile corespunzatoare culorilor care se afla in mana.

tal3

3. Acum tabla de joc este intoarsa, iar aventurierii urca pe muntii Himalaya. Cine va ajunge primul in valea aventurilor?

MUNTII HIMALAYA

1. Se pregateste tabla de joc in acelasi mod, respectandu-se pasii de la 2 la 8 prevazuti la pregatirea jocului. (Pionii incep din tabara aflata in coltul inferior stanga.) Oricum, jucatorii pastreaza monedele si pietrele pretioase pe care le-au adunat deja.

2. Se plaseaza placile-punte pe spatiile marcate pe tabla de joc, cu partea care indica o punte intacta.

tal4a

3. Jucatorul care a mutat aventurierul in Templul Tibetan incepe primul tur.

4. Jocul continua cu respectarea regulilor prevazute in sectiunea “Templul Tibetan”.

5. De indata ce un jucator a trecut peste o punte, placa respectiva este intoarsa. Acum placa arata o punte stricata, care nu poate fi trecuta de catre ceilalti aventurieri.

tal4b

S-A AJUNS IN VALEA AVENTURII

De indata ce un jucator a mutat un aventurier pe ultimul spatiu al Vaii Aventurilor, el primeste piatra pretioasa ce se gaseste acolo, precum si cele 3 monede ilustrate acolo.

SFARSITUL JOCULUI

STABILIREA SCORULUI FINAL

  1.    Mai intai se calculeaza punctele proprii in acelasi mod ca si in prima parte a jocului (Templul Tibetan): Jucatorii castiga sau pierd puncte in conformitate cu cartile detinute in mana, luand monedele corespunzatoare acestora.
  2. Fiecare jucator isi numara pietrele pretioase. Jucatorul care detine cele mai multe pietre pretioase primeste monede in valoare de 12 puncte. Al doilea jucator primeste 6 puncte. Nota: in caz de egalitate in ceea ce priveste cele mai multe pietre pretioase, jucatorii vor imaprti cele 18 puncte, fara sa mai existe un loc doi. Daca este un singur jucator cu cele mai multe pietre pretioase, insa mai multi jucatori aflati pe locul doi privind pietrele pretioase, acesti jucatori isi impart cele 6 puncte intre ei.
  3. Acum fiecare jucator isi numara monedele.

CINE CASTIGA?

Jucatorul care are cele mai multe monede este cel care castiga jocul.

REGULILE JOCULUI CU 2 JUCATORI

Se respecta regulile descrise mai sus, cu urmatoarele exceptii:

1. Pe turul propriu, joaca o carte din mana.

2. Dupa indeplinirea actiunilor privind cartea jucata, se intoarce cartea superioara a pachetului de extragere si se decarteaza. Apoi indeplineste toate actiunile prevazute de aceasta carte ca si cum ar fi fost jucata din mana.

3. Apoi este randul urmatorului jucator.

Tal der Abenteuer: Die Schatzsuche im Himalaja

Limitierte Edition

Aceasta Editie Limitata, care contine inca 8 Carti – Speciale, a fost emisa de catre Reiner Knizia, autorul jocului, special pentru pentru fanii acestuia.

DESFASURAREA JOCULUI

1. Mai intai citeste regulile jocului de baza.

2. Imparte apoi Cartile – Standard pentru tabla de joc care arata Templul Tibetan. Apoi amesteca cele 8 Carti – Speciale, fiecare jucator primind o astfel de carte.

3. Asaza cartea primita alaturi de celelalte carti avute in mana, fara a o arata adversarilor tai.

4. Poti sa joci cartea ta Speciala la inceputul unui tur propriu insa inainte de a se produce Evaluarea Templului Tibetan. Prin urmare, nu iti este permis sa porti aceasta carte in Muntii Himalaya.

5. Dupa ce s-a realizat Evaluarea Templului Tibetan, se vor separa Cartile Speciale de cele standard. Se amesteca apoi ambele pachete de carti si se impart pentru a fi jucata cea de-a doua parte a jocului. Din nou, fiecare jucator primeste o Carte Speciala.

CARTILE SPECIALE:

  • Muta aventurierul corespunzator culorii cartii jucate 2 spatii spre inapoi, insa nu si peste puntile stricate: tal5a
  • Muta un aventurier 4 spatii spre inainte. La fel ca si cartea Joker, nici aceasta carte nu are valoare: tal5b
  • Schimba oricare doua jetoane speciale, ce au fost dezvaluite. Pentru a beneficia de acest schimb, trebuie ca aventurierul sa se afle pe unul dintre jetoanele schimbate: tal5c
  •   Joaca aceasta carte inainte ca aventurierul sa ajunga pe spatiul pe care se afla jetonul. Apoi pot fi indeplinite de doua ori instructiunile jetonului:tal6a
  • Poti sa iei inapoi in mana, urmatoarea carte pe care o vei juca si aseza in pachetul de decartare:tal6b

Daca sunteti interesati de achizitionarea acestui joc, il puteti gasi uneori la noi, sh, pe pagina de facebook Julia Toys si pe profilul privat Julia Dahman, pe care apar albumele cu jocuri de vanzare.

Joaca frumoasa va dorim! Creati amintiri!

 

Lasati un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s